Pag-adal sa
Bibliya Bilang 21
Tema: May mag tugang na lalaki asin mga tugang na babae daw si Jesus o
mayo?
Petsa: 6
Hunyo 1998
Saen makukua sa Bibliya an sinasabi dapit sa pamilya ni Jesus: an saiyang
ina, ama, mga tugang na lalaki asin mga tugang na babae?
Mt. 12:46 – Nagtataram pa siya sa mga tawo kan uminabot an saiyang ina asin
mga tugang na lalakin; nakatindog sinda sa luwas asin talaganag
gusto ninda siyang makaolayo (Komentaryo ( n ) – Bakong
mga aki ni Maria kundi mga haraning kadugo, seguro pinsan, na tinataram pareho
sa Hebreyo asin Aramaika na ‘tugang’. Hilnga Gn. 13:8, 14:16, 29:15, Lv. 10:4;
1 Kron. 23:32m; (o) v. 47 (Igwang saro na nagsabi saiya: An saimong
ina asin mga tugang na lalaki yaon nakatindog sa luwas asin gusto kang
makaolay) nilalampasan kan ibang mga testigo tekstwal. Pag-otro na seguro ini
kan v. 46 na inarog sa Mk. Asin Lk.; (p) – An pagmidbid sa relasyon
pisikal o pamilyang relasyon sa dugo pang-duwa sana sa espirituwal, Hilnga
8:21m; 10:37).
Mk. 3:21 – Kan madangog ini kan saiyang mga kadugo, naghale sinda tanganing
dakupon siya, tubodd na mayo siya sa saiyang tamang pag-iisip.
Mk. 3:31m – Uminabot na ngonian an saiyang ina aisn mga tugang na lalaki
asin, nakatindog sa luwas, nagpadara nin sarong mensahe na pinapatabian siya.
Sa oras na idto napapalibotan siya nin mga tawong nakaturukaw kan ipaabot saiya
an mensahe, ‘An saimong ina asin mga tugang na lalaki asin mga tugang na babae
yaon sa luwas pinapatabian ka.’ Nagsimbag siya, ‘Siisay an sakong ina asin mga
tugang na lalaki?’ Dangan hiniling niya idtong mag nakaturukaw sa palibot niya,
siya nagsabi, ‘Ini an sakong ina aisn mga tugang na lalaki. An siisay man na
minagibo kan kabotan nin Dios, an personang iyan iyo an sakong ina asin tugang
na babae asin tugang na lalaki.’
Lk. 8:19-21 – Uminabot an saiyang ina asn mga tugang na lalaki na
naghahanap saiya, alagad dais inda makaharani saiya huli sa mga tawo. Sinabihan
siya, ‘An saimong ina asin mga tugang na lalaki yaon sa luwas nakatindog asin
boot kan mahiling.’ Bilang simbag, nagsabi siya, ‘An sakong ina asin mga tugang
na lalaki iyo idtong minadangog kan tataramon nin Dios asin isinasagibo iyan.’
(Komentaryo a – Ilinisya ni Lk sa ideya an mga sitas na ini sa Mk. 3:33-35
tanganing magserbing konklusyon para sa sadit na seksyon nin mga parábola kun
kaya binago niya an v. 21 (Hilnga Mk. 3:35) tanganing magpareho sa v. 15).
Mt. 13:55 – Iyo ini an aking lalaki
kan karpentero, segurado? Bakong an saiyang ina iyo an babaeng inaapod Maria,
asin an saiyang mga tugang na lalaki iyo si Jaime (Santiago) asin Jose asin si
Simona sin si Judas? An saiya man na mga tugang na babae, bakong sinda gabos
yaon man digdi sato?
Mt. 27:56 – Asin dakul na mga babae an yaon duman, nagmamasid sa harayo, an
parehong mga babae na nagsunod ki Jesus hale sa Galilea asin iyo an nagrereparo
saiya. Sa kaiba ninda yaon si Maria kan Magdala, si Mariang ina ni Santiago
asin Jose, asin an ina kan mga aki ni Zebedeo.
Lk. 3:23 – Kan si Jesus magpoon na magtukdo, siya ma-treyntang taon na an
edad, na siring sa pighohona siya aking lalaki ni Josef aking lalaki ni Heli.
Mt. 1:1-17 – An asendensya ni Jesus. Sarong pag-adal sa pamilyang ginikanan
ni Jesukristo, aki ni David, aki ni Abrahama. (Komentaryo a – Maski
ibinugtak an dayuhan na elemento kan sa babaeng parte, vv. 3,5,6, linilimitaran
ni Mateo an saiyang geneyalohiya sa Israelitang desendensya ni Kristo. An
katuyuhan kaini iyo na ikapahiling na si Jesus konektado sa mga nangengenot na
kag-ako kan mga panugang mesianiko, boot sabihon ki Abraham asin David asn sa
kamahalan na línea ni David. Universal an geneyalohiya ni Lukas na minapoon pa
ki Adan, an pamayo kan raso nin katawohan. An duwang lista, hale ki David
pasiring ki Josef, igwa sana nin duwang mga ngaran na komun. Duwa an pwedeng
magin paliwanag: pwedeng mas gusto ni Mateo an dinastikong pagkasurunod kisa
desendensya sa dugo o pisikal, o kun dai an desendensya legal (leheng levirata,
Dt. 25:5+) kinokonsiderar bilang pareho sa pisikal. Alagad, sa Mt an
sistematikong kamugtakan kan geneyalohiya nahihiling sa pagkabaranga kan mga
apoon ni Kristo sa tolong pasurunod-sunod na 2 x 7 na mga ngaran (hil. 6:9),
sarong paagi n apirit nilihisan an tolong hade sa tahaw ni Joram asin Azariah.
Napipiritan mana n dobleng pagbilang ki Jekonias (vv. 11-12). Posible ini nin
huli ta parehong sa-Griyegong ngaran an itinatao sa duwang magkaparehong ngaran
ni Joiaqim asin Joiakin. An mga lista ni Mt asin Lk parehong minatapus ki Josef
na iyo an legal na ama sana ni Kristo; an rason iyo na sosog sa antigong
kaisipan an paternidad legal (adopsyon, levirata, aspba.) supisyente na,
tanganing ikatao an gabos na deretso sa pamana; an deretsos digdi iyo idtong
línea mesianika. Dai ini nangangahulugan na si Maria dai kabale sa lineang
iyan, dawa ngani dai sinasabi kan mga
ebanghelista na kabale siya.
Mt. 1:18-19 – Ini an dapit kun paano si Jesukristo ipinangaki. An saiyang
inang si Maria itinalaan nang ipa-agom ki Josefe; alagad bago sinda
nagsaro nadiskubreng vados na siya sa paagi kan Espiritu Santo. Huli ta lalaki
siyang iginagalang asin boot niyang iligtas siya sa kasusupgan, an saiyang
aggom na si Josef nagdesisyon na suhayan siyaf – (Kometaryo (e)
– An puwersa kan sa Judiong kapangakoan naipa-agom iyo na an kailusyon inaapod
nang ‘agom’ asin pwedeng tapuson niya an pinagtalaan o pinagkasundoan sa paagi
nin gaweng pagsubol, v. 19; (f) – minaluwas na an integridad ni
Josef dai sana nakataya huli ta boot niyang ilikay an saiyang ngaran naikatao
sa sarong aking anb ama dai niya midbid, kundi nin huli man ta kumbensido siya
sa kaliningan (inosensya) ni Maria boot man niya na dai siya ibugtak sa kastigo
nin Katugonan (Dt. 22:20m) huli sa sarong misteryong dai pa niya sabot).
Mt. 1:25 – Asin, maski ngani dai siya nagdurog saiya, nangakii
siya nin sarong aking lalaki asin nginaranan niya siyang Jesus. (Komentaryo i –
Literal na pagsurat ‘asin dai niya siya namidbid sagkod sa aldaw na siya
makapangaki’. Ining tekstong ini dai labot sa peryodo na nagsunod asin, kun
ining tekstong ini sana an babasahon, dai ini minataram dapit sa daing sagkod
na pagka-birhen ni Maria na hinohona sa ibang lugar sa mga ebanghelio asin
tinutubod n aman kan tradisyton kan Iglesia. Dapit sa mga tugang ni Jesus.
Hilnga 12:46+).
Jn. 7:2-5,10, 14-52 – Kan harani na an piyesta nin mga Tabernakulo kan mga
Judio, an saiyang mga tugangb nagsarabi saiya, ‘Ano ta dai mo na
binabayaan an lugar na ini asin magpasiring sa Judea asin tanganing mahiling
kan saiyang mga disipuloc an mga trabaho na ginigibo mo; kun gusto
nin sarong tawo na mabantog siya dai siya minagibo nin mga bagay sa sekreto,
dapat ipahiling niya sa bilog na kinaban’. Sa totoo lang, maski an saiyang mga tugang
mayo nin pagtubod saiya. Alagad pagkahale kan saiyang mga tugang pasiring sa
pag-piyesta, naghale man siya paduman, alagad siya lang na solo tanganing dai
siya makakua nin atensyon para saiyag. V. 22 – Alaad aram ta kun
saen siya hale, alagad kuna n Cristo magpahiling mayong makakaaram kun saen siya
halej (Komentaryo (b) – Mga pinsan, mga kadugo, sa
mahiwas na pagkaintiyende, hilnga an Mt. 12:46+; (g) 7:14-52
binibilog nin mga suruhay-suhay na mga sitas na may komun na tema – an daing
kaseguruhan na ginikanan kan Mesias. 1. An sa tawong ginikanan niya
minapadiklom kan saiyang diosnon na ginikanan: dai siya nagin estudiante nin
mga rabbi, kun kaya ano an halaga kan saiyang mga naaaraman? (vv. 14-18); arama
na gayo an mga detalye kan saiyang pagka-aki, paano siya magigiin an Mesias?
(vv. 25-30). 2. An napapabantog na pagkamundag niya sa Nazareth minapahiling na
bako siya an Kristo (vv. 40-52). An tema nin saiyang ‘paghale’ (vv. 33-46,
Hilnga 8:21-23), nakatakin man diyan sa saiyang diosnon na hnalean: an tawong
Kristo minapasiring duman sa lugar kun saen (sa saiyang diosnon na kamugtakan,
hilnga vv. 29 asin 34) siya danay na naggikan. Vv. 19-24 iyo an konklusyon para
sa 5:1-16 kun kaya suhay sa presenteng kinalulugaran; (j) arama ninda na an
Mesias imujmundag sa Bethlehem, v. 42; Mt. 2:5m, alagad mahiwas an pagtubod na
tataguon siya sa sarong sekreto o tagong lugar, hilnga Mt. 24:26 (sosog sa iba, sa langit) sagkod sa ladaw kan
saiyang pagdatong. An paniniwala na ini pinatotoohan, maski ngani dai
namidbiran kan saiyang mga paradangog, kan langitnon na ginikanan ni Kristo).
Jn. 2:1,12 – Pakalihis nin tolong aldaw a nagkaigwa nin kasalan sa Cana sa
Galilea. Asin an ina ni Jesus yaon duman b…pagkatapus kaini
nagpaibaba siya sa Capernaum kaiba an saiyang ina asin mga tugangg,
alagd nag-estar sinda duman nin nagkapira sanang aldaw. (Komentaryo (a)
– Boot sabihon, tolong aldaw pagkatapus na mahiling siya ni Felipe asin
Nathanael. Kaya, an mga primerong pangyayari kan ebanghelio nasa laog sana nin
sarong semana asin an lambang aldaw nanonotaran: minatapus in isa pagpahiling
kan kamurawayan ni Kristo; (b) – Presente si Maria kan enot na
magpahiling kan saiyang kamurawayan si Jesus; yaon na naman duman sa krus,
19:25-27. An duwang osipon igwang nagkapipirang detalyeng komun, hayag na may
malinaw na katuyuhan; (g) – An iba ‘asin an saiyang mga tugang’;
idagdag ‘asin an saiyang mga disipulo’. Ining mga ‘tugang’ digdi bako man na
tugang sa dugo ni Jesus kundi an pinaka-ubod na grupo nin saiyang mga enot na
disipulo, Hilnga Gibo 1:15+).
Mk. 6:3 – Segurado iyo ini an aking lalaki kan karpentero, an aki ni Maria,
an tugang ni Jaime asin Joseta asin Judas asin Simon? An saiya man
na mga tugang na babae, bako daw na yaon sinda digdi sato? (Komentaryo a – An
iba ‘Jose’ o ‘Josef’).
Mk. 15:40-41 – Igwa nin mga babaeng nagmamasid sa harayo. Kaiba ninda iyo
si Maria nin Magdala, si Maria, na iyo an ina ni Jaimeng mas nguhod asin Joset,
asin si Salomef (Komentaryo f – Seguro an babaeng inapod sa Mt.
27:56 na ‘ina kan mga aki ni Zebedeo’).
Jn. 6:42 – Nagsarabi sinda, ‘Seguradong ini iyo si Jesus na aki ni Jose.
Midbid ta an saiyang ama asin ina. Paano niyang masasabi ngonian na, ‘Nagbaba
ako hale sa langit?’
Gibo 1:13-15 – Asin kan maka-abot sinda sa siyudad nagdagos sinda sa itaas
na kuwarto kun saen sinda nag-eestar; yaon duman si Pedro asin Juan, Jaime asin
Andres, Felipe asin Tomas, Bartolome asin Mateo, Jaimng aki ni Alpeos asin si
Simon Patriota, asin Judas na aki ni Jaimeo. An gabos na ini
nagkasararo sa padagos na pamibi, kaiba an nagkapirang babae, kaiba si Mariang
ina ni Jesus, asin an saiyang mga tugang na lalakip. Sarong aldaw
nagtindog si Pedro tanagning magtaram sa mga tugangq – igwang maabot
sa siyento-beynteng persona sa kongregasyon. (Komentaryo (o) – ‘An
aki” (ni Alfeos, ni Jaime) mayo sa Griyegong Bibliya. Si Apostol Judas iba man
sa Judas na ‘tugang’ ni Jesus, hilnga. Mt. 13:55, Mk. 6:3, asin tugang ni Jaime
(Judas 1). Dai man puwedeng mangyari na si apostol Jaimeng aki ni Alfeos iyo si
Jaimeng tugang kan kagurangnan, Hilnga
12:17; 15:13, aspba. (p) Mga pinsan ni Jesus, Hilnga Mt. 12:46+. (q)
Ining tataramon na ini boot sabihon ‘mga kristyano’, parating an seglar an boot
sabihon bilang iba sa mga apostol asin presbítero, Hilnga 11:1, 12:17, 17:18,
Rm. 1:13, aspba.).
Gibo 12:17 – Pinaontok niya sinda sa pagtaram sa paagi nin paghiro niya kan
saiyang kamot, asin inosiponan niya sinda kun paano siya iliniuwas sa prisohan
nin Kagurangnan. Idinagdag niya, ‘Sabihi nindo si Jaimef asin an mga
tugang’. Dangan huminale siya asin nagpa-ibang lugar. (Komentaryo f – An ‘Jaime’
na mayong ibang ngaran iyo ‘an tugang nin Kagurangnan’. San panahon kan enot na
pagbisita ni Pablo sa Jerusalem, Ga. 1:19 (sa 38-39, hilnga Gibo 9:1+) asin
pagkatapus, si Jaime iyo an líder kan seksyon Hebreo kan mga kristyano sa
Jerusalem. Paghale ni Pedro, siya an enkargado kan inang iglesia, hilnga Gibo
15:13, 21:18, 1 Co. 15:7. An surat ni Jaime (Santiago) minaluwas sa irarom kan
ngaran niya).
Ga. 1:19-20 – Mayo akong nahiling naiba sa mga apostol; an nahiling ko sana
iyo si Jaime, an tugang nin Kagurangnanl, asin ako minasumpa sa
atubang nin Dios na an sako pa sanang sinurat iyio an hayag na katotoohan.
(Komentaryo l – Literal ‘kundi si Jaime sana…’ An iba minasabi
‘apuwera ki Jaime’, na pwedeng iminamalo an Jaimeng ini duman sa Jaimeng aki ni
Alfeos,’ Mt. 10:3p., asin namaloan man siya bilang saro sa Dose, o kun dai an
boot ipakahulugan niya kan ‘apostol’ iyo idtong sa mas mahiwas na kahulugan,
Hilnga Rm. 1:1+).
Rm. 1:3 – An baretang ini iyo an dapit sa Aki nin Dios na, sosog sa
kamugtakan niyang sa tawo na saiyang kinua, siya sarong desendensya ni David
(Hilnga 2 S. 7:1+, Mt. 9:27+, 1 Tim. 3:16).
1 Co. 9:5 – Asin an pagkua nin sarong babaeng kristyanoc na
makaiba nyamo, siring sa ibang mga apostol asin mga tugang nin Kagurangnan asin
ni Cephas? (Komentaryo c – Literal ‘sarong tugang na babae, sarong babae
(agom)’ Tanganing magreparo kan mga pangangaipo kan apostol. Hilnga Mt.
12:46+).
Jn. 19:25 – Harani sa krus ni Jesus nakatindog an saiyang inaj
asin mga tugang na babaek kan saiyang ina, si Marian a agom ni
Clopas, asin si Maria kan Magdala. Pagkahiling kan saiyang ina asin an
disipulong namomotan niya na nakatindog na harani saiya, sinabihan niya an
saiyang ina, ‘Babae, ini an saimong aki’. Dangan sa disipulos siya nagsabi,
‘Ini an saimong ina’l. Asin magpoon sa oras na iyan an disipulo
nag-andam na nin lugar para saiya sa harong niya. (Komentaryo (l) –Ining dai
maipaliwanag na terminong ‘babae’ minapasabot na may ibang nahihiling an
ebanghelista digdi na bako sanang sarong gawe nin pagpalasakit nin sarong aking
makinuyog-kuyog: na ini sarong deklarasyon na si Maria, an bagong Eva, iyo an
espirituwal n aina kan gabos na paratubod, na irinerepresentar digdi kan
namomotan na disipulo).
DOKTRINA (Bilang 21)
MAY MGA TUGANG DAW SI JESUS O MAYO?
1. Makusog an ebidensya sa
Bibliya na an sinasabing ‘mga tugang na lalaki asin mga tugang na babae’ ni
Jesus (hilnga Mt. 12:46-47, 13:55; Mk. 3:31m, 6:3; Lk. 8:19-21, Jn. 2:1,12;
7:2-5,10; Gibo 1:13-14, 1 Co. 9:5; Dapit ki Jaime (Santiago) bilang tugang nin
Kagurangnan, Gibo 12:17, Ga. 1:19), an mga ini mga pinsan o mga ‘paryentes’
sana niya (Hilnga Mt. 27:56, Mk. 3:21, 15:40-41). An komentaryo n
kan Mateo 12:46 minasabi na ‘ining mga tugang na lalaki’ ni Jesus bako man mga
aki ni Maria kundi mga haraning paryentes, seguro pinsan, na parehong tinataram
magsa-Hebreo asin magsa-Aramiko na ‘tugang’. Bilang pagsuporta kan argumentong
ini, ipinipresentar sato an mga sitas sa Gn. 13:8, ‘Sosog kaini sinabihan ni
Abraham si Lot, ‘Sa tahaw ko asin saimo dapat dai magkaigwa nin pag-iriwal, ni
maski sa sakong mga pastor asin sa saimo man, huli ta kita magtugang’, dangan
sa Gn. 14:16, ‘Sinalakay niya giraray an gabos na kayamanan, kaiba an saiyang
pinsan na si Lot asin an saiyang mga pagrorogaring, kaiba an mga kababaehan asin
mg atawo’, sa Gn. 29:15, “Sinabihan ni Laban si Jacob, ‘Huli ta ika sakong
paryentes, matrabaho ka sako na may tandan? Sabihi ako kun ano an gusto mong
tandan’”, sa Lv. 10:4, “Ipinaapod ni Moises si Mishael asin Elzaphan, mga aking
lalaki kan tiyo-on ni Aaron na si Uzziel, asin sinabihan sinda, “Madya asin
halea an saindong mga tugang na harayo sa santuwaryo, sa luwas kan
kampo’’, asin sa 1 Kron. 23:32, “Inootob
ninda an ritwal kan Tolda nin Miting sa paglingkod sa Templo ni Yahweh, an
ritwal kan santuwaryo asin an ritwal kan saindang paryentes, an mga aki ni
Aaron’. Digdi sa mga sitas sa AT marereparo na binunuro-baliktad an paggamit
kan mga terminong ‘paryente’ asin ‘tugang’ na garo baga saro sana an
pakahulugan sa duwang ini para sa kadugo. Kun kaya, dakul sa mga komentaryo
maski na BT dapit sa ‘mga tugang’ ni Jesus mina-ampuyon asin
nai-impluwensiyahan kan opinyon na ini n asa tataramon na Hebreyo asin Aramika
saro sana an ginagamit na tataramon pareho para sa ‘pinsan’ asin ‘tugang’
(Hilnga an komentaryo sa Mt. 12:46 n, Gibo 1:14 p, Jn. 2:12 g. Ini man an
pinaniniwalaan nin dakul na mga parabasa asin mg awtorisadong mga paratukdo kan
Bibliya ngonian.
2. Alagad kun bakong
malisyoso an parabasa asin paratukdo kan Bibliya na tinatawan nin maating
pakahulugan an tataramon na ‘tugang’ na garo baga mga ordinaryong tawo sana si
Jesus asin Maria nin huli ta sinda gikan man sa sarong normal na pamilyang may
dakul na aki asin mga tugang siring sa mga ordinaryong tawo sa kinaban, bakong
sala o maraot na magtubod asin magtukdo na si Jesus may ibang mg atugang,
lalaki asin babae, na mga aki sa dugo asin laman ni Maria, siring nanggad sa
ibang mg anormal na tawo. An mga dahelan kaini iyo an minasunod:
a. May dakulang leksyon na
may relasyon sa misyon asin trabaho ni Jesukristo bilang Mesias an pagkakaigwa
nin totoong ‘mga tugang na lalaki asin mga tugang na babae’ kun tutubudon nyato
an sinabi ni Juan Apostol sa saiyang evangelio (Jn. 7:5) na, ‘Sa totoo lang, maski an saiyang mga tugang
mayo nin pagtubod saiya.’ Sa totoong buhay kan mga espirituwal na paratukdo o
maestro, an primerong mga tawo na masakit o dai nagtutubod saiya asin nag-aako
kan saiyang mga katukdoan iyo an pinakaharaning miyembro kan saiyang pamilya:
ama, ina, mg atugang, tiyo-on, tiya-on, sobrino, sobrina, mga aki, pinsan,
aspba. Maski gurano kakukumbensir nin sarong paratukdo sa saiyang mga kadugo,
magsa-tataramon o magsa-gibong marhay, masakit sindang madara kun espirituwal
na bagay an pinagoorolayan. Sa puntong
ini dapat nyatong maintiyendihan an sinasabi kan mga ebangehelistang ‘mga
tugang’ ni Jesus sa Mt. 12:46-50, Mk. 3:31-35, asin Lk. 8:19- 21. Digdi malinaw
na sinasabi mismo ni Jesus, ‘Siisay an sakong ina asin mga tugang na lalaki
asin mga tugang na babae? An siisay man na minagibo kan kabotan nin sakong Ama
sa langit, iyan an sakong tugang na lalaki asin tugang na babae asin ina.’ (Mt.
12:50). An boot sabihon kaini ni Jesus iyo an ‘An pagmidbid sa pisikal na relasyon o sa laman asin dugo (pamilya)
pangduwa sana sa espirituwal’ (Hilnga komentaryo para sa Mt. 12:50p. Kun sa
espirituwal na grado na relasyon, an ‘tugang’ puwedeng mangahulugan na tugang
sa pagtubod (Hilnga Jn. 2:12, Gibo 1:15, Heb. 2:11-17), asin si Maria na ina ni
Jesus sa pisikal pwede man magin espirituwal n aina nin mg aparatubod (Hilnga
Jn. 19:25). An kadepisilan na ini ni Jesus sa saiyang ‘mga tugang’, na sinda
mayo nin pagtubod saiya, malinaw na isinurat man kan ebanghelista sa Lk.
4:16-24, Mk. 6:1-6, Mt. 13:53-58, na sinabi ni Jesus, ‘An profeta dai inaako sa
saiya man sanang banwa, asin sa saiyang sadiring harong (Mt. 13:57)…kun kaya
dai siya naggibo nin dakul na milagro duman nin huli kan saindang kulang nin
pagtubod (v. 58). Kun siring, an pagkaka-igwa nin ‘mga tugang’ si Jesus bako
tanganing menoson an halaga kan pagka-profeta ni Jesus kundi itukdo an dakulang
leksyon sa buhay nin gabos na profeta sa kinaban, na sinda isinisikwal asin an
primerong mga tawong minagibo kaini iyo an saindang mga pinakaharaning miyembro
sa pamilya asin harong. Sa espirituwal na buhay, an pagtalikod sa pagkadayupot
sa pamilya, o ining pagsikwal nin mg amiyembro kan pamilya sa sarong tawong
naliwanagan dapit sa espirituwal na buhay, kaipuhan na mangyari (Hilnga Mt.
16:24-26, 10:21-22,37-39, 8:21-22; Lk. 14:26-27; Mt. 19:29; Mk. 8:34-38)
tanganing lubos na mapalibre siya sa pagkadayupot sa mg abagay na ini nin
kinaban, lalo n asa mga pisikal o sa laman na mga relasyon (pamilya), tanganing
hanapon niya an lubos na pakikirelasyon sa espirituwal na Ama sa langit asin
kan saiyang espirituwal na pamilya sa langit kun saen siya Datong miyembro
(Hilnga Heb. 2:11,16-17).
b. Sa pagtubod na si Jesus
may ‘mga tugang’, kun siring mga aki man ni Maria, dai man ini nakakadespresyo
sa pagkatawo ni Maria na tinutubod ta bilang Inang Birhen ni Jesukristo nin
huli ta makukua sa komentaryo i ni Mt. 1:25 na ‘an tekstong ini dai labot sa
peryodo na nagsunod asin kun ining tekstong ini sana an babasahon, di ini
minataram dapit sa daing sagkod na pagkabirhen ni Maria na hinohona sa ibang
lugar sa mga ebanghelio asin tinutubod n aman kan trdisyon kan Sta. Iglesia.’
Kun totoong nagka-aki si Maria ki Josef pagkatapus niyang mangaki ki Jesus, kun
siring si Jesus iyo an panganay na aki ni Maria, ini sosog p aman giraray sa
Banal na kasuratan na nagsasabing “Asin dai niya siya namidbid sagkod n asa
aldaw na siya mangaki’ (Mt. 1:25). Bilang dagdag p asa doktrina sa numero sa
numero 1, an temang ini minadara sato sa pagkagamiaw asin pagkamidbid na boot
ni Jesus punan an pag-isipon nin tawo gabos an dakulanbg katotoohan asin
reyalidad dapit sa satong orihinal na pamilyang langitnon, an espirituwal na
pamilya nin Dios asin mga angheles sa langit (Ep. 2:19), na iyo-iyong tunay
asin totoong pamilya nin tawo, asin magpoon na siyang magsikwal kan saiyang
pamilyang sa laman o sa pangkinaban na ini kaiba an padagos na pakikirelasyon
sa mg atawo asin mga bagay-bagay sa kinaban na ini. Ini an rason kun tano ta sa
ebanghelio dai kaipuhan na sambiton, totoo man o bako, an dapit sa pag-agom ni
Jesus asin an pagkaigwa niya nin sadiring pamilya nin huli ta an pagkaka-igwa
nin sadiring agom asin pamilya sagabal sa misyon o trabaho nin pagdara sa mga
tawo sa saindnag espirituwal na pamilya. An doktrinang ini malinaw na
ipinahayag ni Pablo sa 1 Co. 9:5, ‘Asin an pagkua nin sarong babaeng kristyanoc
na makaiba nyamo, siring sa ibang mga apostol asin mga tugang nin Kagurangnan
asin ni Cephas?’ Maski si Jose, agom ni Maria, dai man nauunambitan n asa mga
mga ebanghelio, apuwera kaidtong nasa Mt. 1:1-19,25; Lk. 3:23; Rm. 1:3, Jn.
6:42, nin huli ta mayo siya nin dakulang parte sa espirituwal na misyon ni
Jesus kundi an pagkani-aki asin an pagpadakula saiya na sarong natural na
trabaho nin sarong magurang sa laman.
No comments:
Post a Comment