Pag-adal sa
Bibliya Bilang 19
Tema: May kagadanan daw an kalag o mayo?
Petsa: 24
Mayo 1998
Gn. 2:9 – Pinatubo ni Yahweh Dios
hale sa dagaan lambang clase nin kahoy, na makaaara sa paghiling nin mata asin
marhay na kakanon, na yaon sa tahaw kan hardin an kahoy nin buhaye
asin an kahoy nin pagkaaram nin marhay asin maraot (Komentaryo e –Simbolo nin
imortalidad; hilnga 3:22).
Gn. 3:22 – Dangan si Yahweh Dios
nagsabi: Hilnga an tawo nagin nang saro sato, huli kan saiyang pakaaram kan
marhay sa maraotf. Kaya dai siya pagtugutan n asa masunod igawgaw
niya an saiyang kamot asin mag-guno man sa kahiy nin buhay, tanganing magkakan
daw pira asin mabuhay sagkod pa mang. (Komentaryo f – Nagkasala an
tawo, ibinugtak an sadiri bilang arbiter o huwes kun ano an marhay asin ano an
maraot, 2:17+; inanab niya an pribilehiyo sa Dios.) (Komentaryo g – Natural na
mortal an tawo, v. 19; an imortalidad sarong purong regalo nin Dios na napierde
kan pagsuhay nin tawo, 2:17).
Gn. 5 – Mga patriarka antes
mag-dilubyo (Komentaryo a – sarong bendisyon nin Dios an halawig na buhay, Tal.
10:27, asin saro in isa mga pribilehiyo kan panahon mesianiko, Is. 65:20).
Bilang 16:30 – Alagad kun gumibo
si Yahweh nin sarong bagay na talagang bago, kun talagang buksan kan daga an
saiyang nguso tanganing sinda halunon, sinda asin an gabos na pagsasadiri
ninda, tanganing mahulog sindang buhay sa Sheold, dangan maaraman
ninda na an mga lalaking ini iyong nagsikwal ki Yahweh (Kopmentaryo d – Sheol,
sarong tataramon na dai aram kun ano an ginikanan; irinerepresentar kaini an
pinakaharaom na parte kan daga, Dt. 32:22, Is. 14:9, aspba. Minapasiring diyan
an mga gadan, Gn. 37:35; 1 Sam. 2:6, aspba.; parehong makukua diyan an mga
banal asin mga mararaot, 1 Sam. 28:19; Sal. 89:48; Ezk. 32:17-32, na minaerok
na mayong kolor an buhay, Qo. 9:10; mayong pag-omaw na minagikan diyan pasiring
sa Dios, Is. 38:10. An doktrina nin pagpremyo asin padusa pagkatapus nin
pagkagadan asin an pagbangon kan hawak sa pagkagadan iyo an minapukaw sa
paglaom kan mga salmista, Sal. 16:10-11; 49:15; alagad bako pang malinaw na
gayo an pagkaesplikar sagkod na harani na an pagtapus kan peryodo kan AT, Kad.
3-5 (kun saen ikinabit in isa paniniwala sa imortalidad, hilnga Kad. 3:44+); 2
Mac. 12:38+.
2 Cro. 33:21-25 – An katagasan ni
Amon (Komentaryo a – Premyo an halawig na buhay, Tal. 4:10, Sal. 34:12 aspba.)
2 Mac. 7:9+ - Sa huri niyang
paghangos siya nagtaram, ‘Mga hayop na traydor, pwede nin do kaming palayason
sa presenteng buhay na ini, alagad babangunon kami kan Hade kan kinaban, huli
ta sa mga katugonan niya kami gagadanon, tanganing mabuhay sagkod pa man’
(Komentaryo a – An pagtubod sa resureksyon kan hawak, na bakong malinaw na
sinabi sa Is. 26:19 asin Jb. 19”16-27 (Hilnga an komentaryo) isinasabi digdi sa
pinakaprimerong beses, vv. 9,11,14,23,29,36 asin sa Dan. 12:2-3 (parehong
nangyari sa panahon nin persekusyon ni Antiokus Epipanes, Dan. 11). Hilnga 2
Mac. 12:38-45+; 14:46. An kapangyarihan kan Kaglalang, an mga mártir mabangon
liwat, v. 23, pasiring sa buhay, v. 14, hil. Jn. 5:29, na daing kasagkoran, vv.
9,36. Sa puntong ini mananabatan nyato an doktrina nin imortalidad na
papauswagon kan Kad. 3:1 – 5:16, sa impluwensya kan Griyegong kaisipan asin
mayong pagkakaunambit sa pagbangon kan hawak. Alagad sa Hebreyong kaisipan, na
dai minabugtak nin distinsyon kan hawak asin kan kalag, an konsepto kan
pagkabuhay nagpapasabot nin sarong pisikal na pagbangon siring sa nahihiling
digdi. An tekstong ini dai minatukdong hayag nin universal na resureksyon, asin
an nasa isip sana niya iyo an kamugtakan kan mga banal, Hilnga v. 14. Mas
malinaw an Dan. 12:2-3.
Sal. 6:4-5 – Magbalik ka Yahweh,
sapoda an sakong kalagb, ligtasan ako, kun namomoot ka sako; siisay
pa an maawit kan saimomng kaomawan sa Sheolc. (Komentaryo b asin c –
(b) An tataramon na ‘kalag’ sa Hebreyong tataramon nangangahulugan ‘hinangos na
nagtataong buhay (asin pwede man na ‘halanuhan’) na iyo an ginigikanan nin buhay
asin iyo an nawawara sa pagkagadan; (c) Sheol, hilnga Bilang 16:33+, an mga
gadan minananok, asin nagigin anino na sana kan saindang dating pagkatawo asin
dai na nakikipag-olay sa Dios, Is. 38:18, Sal. 30:9, 88:5,10-12).
Sal. 30:9 –Ano an pakikinabangon
mo sa sakong dugod kun ako magpasiring sa Kotkot? Makakapag-omaw
daw o makakapgrokyaw daw kan saimong
kaimbodan an alpog? (Komentaryo d – Boot sabihon ‘sakong kagadanan’, nageerok
an buhay sa dugo, Gn. 9:6+, Lv., 1:5+; Sal. 72:14 asin 116:15).
Sal. 36:8-9 – Minapiyesta sinda
sa abundansya nin saimong harong, pinapainom mo sinda sa saimong salog nin
kasiraman; oho, sa saimo makukua an gripo nin buhayf, sa paagi kan
saimong liwanag nahihiling mi an liwanagg. (Komentaryo f – an
kahulugan kan buhay iyo an prosperidad, katoninongan, kaogmahan, hil. 133:3. An
‘gripo nin buhay’ sa Tal. Iyo an kadonongan, tal. 13:14, 16:22, 18:4 asin an
pagkatakot sa Dios, 14:27. An tekstong ini inaaplikar ki Cristo, an buhay asin
an liwanag nin katawohan, Hilnga Jn.
Sal. 49:15 – Alagad tutubuson nin Dios an sakong buhay hale sa kamot nin
Sheol, asin reresibihon ako h. Kometaryo h – An salmista minasarig
na dai siya papabayaan nin Dios na maagaw kan Sheol. Dai pwedeng sabihon na digdi nahihiling niya
an posibilidad na isasakat o ‘dadarahon’ siya sa langit siring ki Enoch asin
Elias, Hilnga 16:10+; 73:24; alagad an nasa isip niya iyo an pinakaultimong
kapaladan kan matanos na tawo na iba man duman sa tawong daing dios, asin man
na an pakikiamigo sa Dios sagkod pa man. An ipinapakahulugan na pagtubod sa
retribusyon na maabot minaandam para sa ngapit na pagtukdo dapit sa resureksyon
o pagbangon kan mga gadan, asin an buhay na daing kasagkoran, 2 Mac. 7:9+.
Sal. 73:24 – Ngonian giyahan mo ako nin hulit, asin sa katapusan akoa ako
sa kamurawayank. –Komentaryo k – Seguro an sinasabi digdi bako mana
n langitnon na kamurawayan (Enoch Gn. 5:24, Elias 2 Hade 2:3). Ini minatukdo na
ililikay nin Dios an tawong matanos hale sa sarong amay asin makasusupog na
kagadanan asin ibabalos siya dawa Magadan an matanos na tawo mantang an maraot
na tawo buhya. Bilang dagdag, siring sa 16:9m, hinihdad kan salmista an daing
patod na pakikidayupot sa Dios: ini sarong importanteng tindaan na gap osa
tinampo o dalan nin pusog na pagtubod sa resureksyon asin buhay na daing
kasagkoran, Hilnga 16:10+.
Sal. 16:9-10+ - Kaya an sakong puso minarokyaw, an sakong iyo-iyong kalagf
naoogma, siring man an sakong hawak matoninong na mahigda, nin huli ta dai mo
papabayaan an sakong kalag sa Sheol, ni tutugotan mo an saro na saimong
namomotan n amhiling an Kotkotg. (Komentaryo f – Ibinugtak kan
salmista an saiyang puso ki Yahweh. An saiyang buhay na pagtubod asin lubos na
pagdusay sa Dios minaapod para sa sarong pagka-ugos na dai matutunaw, kaya
dapat na mamibi siya na madulagan an kagadanan na iyong maputol kan pagka-ugos
na iyan, 6:5, Hilnga 49:15+. An paglaom, maski gurano karomarom, iyo an
minadara pasiring sa pagtubod sa resureksyon, Dn. 12:2, 2 M. 7:9+. An mga ibang
bersyon minasaibang tataramon na ‘kotkot’ bilang ‘korupsyon’. An tekstong ini, na inaaplikar sa Mesias durante kan
Judaismo bago an kristyanismo, nakukua an saiyang enterong kahulugan sa
resureksyon ni Kristo.
Kad. 1:13 – An kagadanan bakong gibo nin Diosl, dai siya naoogma
sa pagkawara kan nabubuhay. (Komentaryo l – Sabay na nasa isip kan kagsurat an
pisikal asin an espirituwal na kagadanan na magkakonektar; an kasalan iyo an
dahelan nin kagadanan, asin para sa parakasala an pisikal na kagadanan iyo mana
n espirituwal asin daing tapus na kagadanan. An isip kan kagsurat
minaburo-balyo hale sa saro pasiring sa saro. An saiyang paghiling sa Paglalang
sa pundamental magayon. An universo, sa pagkalalanga iyan nin Dios
nagkakauruyon, hilnga Gn. 1, asin mayong nakukuang kagadanan ni nakararaot na
hayop. An kinaban nagtatamasa nin katoninongan siring sa nahiling ni Isaias na
binago sa maabot na panahon nin Mesias, Is. 11:6+. Kaya an Dios bako an kawsa
nin karatan o nin kagadanan, na dai man minahale sa sarong independienteng
prinsipyo. An tawo nin huli kan saiyang kasalan iyo an nagraot kan
pasurunod-sunod kan kinaban asin pinalaog an pinakahalangkaw na disorder kan
kinaban, an kagadanan, bilang pagnegar kan gaweng paglalang nin Dios, Hilnga
Gn. 3. Alagad an iyo sanang totoo asin mayong remedyong kagadanan iyo an sa maraot,
an boot sabihon, idtong mga tawong an kasalan inaataman asin puwedeng padaguson
an nakagagadan na trabaho kan kasalan. An banal na tawong nagdadanay na maimbod
sa Dios an mamomoton sa buhay’ 11:26, minatios sana nin sarong sagin na
pagkagadan: an imortalidad yaon nakatagama para saiya. Si Pablo, Rm. 5:12-21+,
Hilnga 1 Co. 15:35-37, iyo an maelaborar (mapaliwanag) kan doktrinang in isa
paagi nin pag-introdusir kan antithesis kan antigong makasalan na Adana sin an
bagong nagliligtas na Adan. Si Juan minataram dapit sa destruksyon nin
kagadanan sa aldaw nin paghukom, an ahente nin kasalan na ikokonektar sa
‘ikaduwang kagadanan’, Apo. 20:14-15; 21:4,8.
Kad. 1:15 – Asin an Hadesn mayo nin kapangyarihan sa daga: huli
ta an virtud mayong kagadanano. (Komentaryo n – ‘Hades’, an Sheol sa
Hebreyo, Bil. 16:33+, minarepresentar digdi bako lugar na pinageerokan kan mga
gadan kundi an kapangyraihan kan personipikadong kagadanan, HIlnga Apo. 6:8,
20:14. Komentaryo o – An tawong minagibo nin virtud, Hilnga 1:1+, nakaseseguro
nin imortalidad).
Kad. 3:4 – Kun sinda nakamati nin padusa siring na nahihiling nin mga tawo,
an saindang paglaom mayaman sa imortalidadb. (Komentaryo b – An
tataramon na ini, minaluwas digdi sa AT sa primerong beses, minataong
ekspresyon pilosopikal sa paglaom kan salmista na dai niya pwedeng isuko an
sadiri sa kapierdihan kan pagkadayupot sa Dios sa paagi nin kagadanan, Sal.
16:10+. An pagbangon kan hawak (gadan), 2 M. 7:9, man digdi…
Sir. 48:11-12 – Paladan sinda na nakakahiling saimo, asin idtomng
nagkaturog sa pagkamoot; huli ta kami man magkakaigwa nin buhay b. (Komentaryo
b – Pagkatapus kan saiyang panambitan para sa profeta an kagsurat minasabi na
idtong makakahiling ki Elias sa pagbalik niya, siring man idtong nagadan ‘sa
pagkamoot’ (sa Dios) mabubuhay sagkod p aman. Iyo ini an malinaw na ekspresyon
kan paglaom sa imortalidad. Alagad sa Hebr. daing suwerteng may deperensya
digdi, seguro minasambit sana ki Elisha na nakahiling ki Elias na nawara (2
Hde. 2:10,12).
Jn. 1:14 – An tataramon nani-tawom. (Komentaryo m – An ‘laman’ iyo an tawo na
minimidbid bilang sarong matapo asin mortal (may kagadanan) na linalang, hilnga
3:6; 17:2, Gn. 6:3, Sal. 56:4, Is. 40:6, Rm. 7:5+.
Rm. 7:24 – Anong hamak na tawo ako! Siisay an masapod sako sa hawak na ini
na nakatalaga sa kagadanan?m. (Komentaryo m – Literal ‘hale sa hawak
nin kagadanan na ini’. An nahahandalan ni Pablo iyo an hawak asin an mga
miyembrong kabilang kaini, Rm. 12:4, 1 Co. 12:12, 14m, an boot sabihon an
tawong linalang bilang aktuwal na iyo siya, sarong linalang na may kamatean
asin pag-isip, 1 Co. 5:3, 2 Co. 10:10, na may buhay sekswal, Rm. 4:19; 1 Co.
6:16, 7:4, Ep. 5:28, huli ta sa hawak siya nabubuhay moralmente asin
espirituwalmente. Maski ngani an hawak, na pinapasakitan kan ‘laman’, Col.
2:11, Rm. 7:5+, kan kasalan, 1:24; 6:12m; 7:23; 8:13; 1 Co. 6:18, kan
kagadanan, Rm. 6:12, 8:10, asin kun siring sa paniniwala kan mga Gritegong
pilosopiya, alagad, sosog sa tradisyon biblikal, Ezk. 37:10+. 2 M. 7:9+, ini
nakadestinong mabuhay Rm. 8:11-13; 2 Co. 4:10, sa paagi kan resureksyon, Rm.
8:11+. An kawsa kan pagbabagong ini iyo an Espiritu, 5:5+, na iyong minaribay
sa psyche, 1 Co. 15:44+, asin iyong minatranspormar kan hawak nin kristyano na
makabaing sa nagbangon na hawak ni Kristo, Ph. 3:20-21. Sagkod na dai mangyari
an pinakaultimong pagligtas na ini, Rm. 8:23, an hawak kan kristyano,
temporaryamenteng ilinigtas sa ‘laman’ huli kan pakikisumaro sa pagkagadan ni
Kristo, 6:6, 8:3m. iyo na mismo ngonian an erokan kan Espiritu Santo, 1 Co. 6:19,
na iyong minapatubo diyan kan bagong buhay nin katanosan asin kabanalan; Rm.
6:13,19; 12:1, 1 Co. 7:34, na pano nin mga merito, 2 Co. 5:10, asin minataong
kamurawayan sa Dios, 1 Co. 6:20, Ph. 1:20.
1 Co. 15:16-19 – Huli ta kun an gadan dai binangon, si Kristo dai man
binangon, asin kun si Kristo dai binangon, yaon pa kamo sa saindong mga
kasalan. Asin an mas seryoso iyo na an gabos na nagadan diyan ki Kristo
napierde. Kun an satong pagalom ki Kristo iyo an para sana sa buhay na ini,
kita an pinakadaingpalade sa gabos na mga tawo. (Komentaryo e – ‘An
buhay na ini’ nagin sarong estado para sa kristyano kun saen an buhay diyan ki
Kristo, sa paagi kan resureksyon, iyong maligtas sainda. Kun mayong
resureksyon, nawara ninda an saindang kaligtasan. Notaran na dai digdi
kinokonsiderar an posibilidad kan imortalidad nin kalag na daing resureksyon
kan hawak.
1 Co. 15:44+ - Kan iyan inihasok isinahawak kaiyan an kalag, kun iyan
binangon isinahawak kaiyan an espiritul. (Komentaryo l – Literal:
‘Inihasok iyan sarong pisikal (psychikon)
na hawak, binangon iyan sarong espirituwal (pneumatikon)
na hawak. Ki Pablo, siring diyan sa AT, an psyche
(sa Hebreo nephesh; Hilnga Gn. 2:7)
iyo an aktuwal na ‘buhay’ kan hawak, Rm. 16:14; Ph. 2:30; 1 Th. 2:8, Hilnga Mt.
2:20;p Mk. 3:4; Lk. 12:20; Jn. 10:11, Gibo 20:10, asbpa., an saiyang ‘kalag na
nabubuhay’, 2 Co. 1:23. Pwede man mangahulugan an terminong ini bilang arin man
na tawong linalang, Rm. 2:9; 13:1, 2 Co. 12:15, Gibo 2:41,43, asbpa. Siring na
minatao sana ini nin natural na buhay, 1 Co. 2:14, Hilnga Judas 19, ini bakong
gayong mahalaga kisa sa pneuma na kun
saen an buhay nin tawo nagigin dibinisado sa paagi kan proceso na minapoon huli
kan balaog kan Espiritu, Rm. 5:5+; Hilnga 1:9+, asin nakukumpleto pakatapus nin
pagkagadan. An mga pilosopong Griyego nagiisip na an kalag na mas halangkaw
(higher soul), an nous, minasuhay
hale sa hawak, tanganing magdanay na imortal. An imortalidad na nasa isip kan
kristyano mas pa sa restorasyon kan bilog na persona, na minaimbuewelto nin sarong
resureksyon kan hawak na gibo kan Espiritu o
diosnon na prinsipyo na binawe nin Dios sa mga tawong linalang huli kan
kasalan, Gn. 6:3, alagad ibinalik duman sa gabos na isinaro sa Kristong
binangon liwat, Rm. 1:4+; 8:11, na iyo an ‘langitnon’ na tawo asin Espiritung
nagtataong buhay, 1 Co. 15:45-49. An hawak bako nang psychikon kundi pneumatikon,
bako na ining malalapaon kundi imortal 1 Co. 15:43; Hilnga Rm. 8:18, 2 Co.
4:17, Ph. 3:21, Col. 3:4, na dai na sakop sa mg atugon nin materya, Jn.
20:19,26; dai na ini minalapat sa deskripsyon nin materya, Lk. 24:16. An psyche magagamit sa mas mahiwas na
sentido o pakasabot bilang kahampang kan hawak tanganing itukdo kun ano iyan na
nasa tawong linalang na nakakagawe asin nakakamate, Ph. 1:27, Ep. 6:6, Col. 3:23;
Hilnbga Mt. 22:37p; 26:38p.; Lk. 1:46; Jn. 12:27, Gibo 4:32; 14:2; 1 P. 2:11,
asbpa., o sagkod na itukdo kaini an espirituwal asin imortal na kalag, Mt.
10:28,39p., Gibo 2:27, Stgo. 1:21, 5:20, 1 P. 1:9, Apo. 6:9, aspba.
2 Co. 5:2 – Sa presenteng kamugtakan na ini, totoo, minagarangay kita
mantang naghahalat na may kapungawan na ikabado an satong langitnon na haronga
sa ibabaw kan saro. (Komentaryo a – Boot sabihon, tatawan kita nin satong
‘hawak na esprituwal’ 1 Co. 15:44+, na dai na masapo nin kagadanan asin
pagkalapa, v. 4).
2 Co. 5:3 – gusto tang maabotan na nakasulot nin vado asin mayo kaiyanb.
(Komentaryo b – Boot sabihon, sa paghona na buhay pa kita kun si Kristo
magbalik sa kamurawayan. Boot ni Pablo na makabilang siya duman sa mga
nabubuhay tanganing mahiling an pag-abot kan Kagurangnan asin an mga hawak
babalyohan na dai kaipuhan na Magadan. Sa ibabaw kan ‘hawak na natural’,
ibabado ninda an ‘hawak na espirituwal’ 1 Co. 15:44,53,54, na ‘sasaromsoman’
kan enot na sinabing hawak.
2 Co. 5:8 – Pano kita nin pagsarig, sinasabi ko, asin gusto ta talagang
aktuwal na madestierro hale sa hawak asin magerok sa harong kaiba kan
Kagurangnanc. (Komentaryo c – Digdi asin sa Ph. 1:23 nasa isip ni
Pablo an pagkasararo nin kristyano ki Kristo sa pagkagadan nin lambang
indibidwal. Dai ini minakontra sa doktrina biblikal kan ultimong pagbangon
universal Rm. 2:6+; 1 Co. 15:44+, alagad ining paglaom nin kaogmahan para sa
kalag na nagluwas sa hawak pagkagadan minapahiling kan impluwensya nin
sa-Griyegong pag-isip, sarong impluwensyang naglalakop n asa Judaismo kan
peryodo, Hilnga Lk. 16:22, 23:43, 1 P. 3:19+. Hilnga mana n mga tekstong
minataram dapit sa mga kamugtakan ekstatiko kun an kalag ‘nasa luwas nin
hawak’, 2 Co. 12:2m; Hilnga Apo. 1:10, 4:2; 17:3, 21:10.
DOKTRINA (Bilang 19)
May kagadanan daw an kalag o mayo?
1. An kahoy nin buhay duman
sa Paraiso iyo an símbolo nin imortalidad. An imortalidad sarong purong regalo
nin Dios na napierde kan tawo kan suminuhay siya sa Dios (Gn. 3:22; Rm. 5L12+).
Huli kan kasalan na ini kan enot na tawo, an kagadanan luminaog sa kinaban huli
sa pagkakasala nin lambang saro (Rm. 5:12). An tawo natural na mortal huli ta
ginibo siya hale sa dalipay (2 Co. 4:7-12, 1 Th. 4:4, Gn. 2:7),. Alagad
hinihidaw niya an daing patod na pakikidayupot sa Dios (16:9, Sal. 73:24), sa
paagi kan saiyang Espiritu na itatao niya sa tawo (Sal. 104:30) bilang hinagos
(Gn. 2:7). Para sa mortal na ‘laman nin tawo, Hilnga Jn. 1:14, 3:6, 17:2, Gn.
6:3, Sal. 56:4, asbpa.
2. An imortalidad konektado
sa doktrina nin retribusyon o an pagpremyo asin pagpadusa sa tawo pakatapus na
siya Magadan, kun kaya babangunon an saiyang hawak asin kalag sa pagkagadan
(Bil. 16:30) pasiring sa dainhg tapus na buhay o daing katapusan na disgrasya
(Dn. 12:2+, Sal. 49:15).
3. Tolong maniba-ibang
kaisipan an makukua sa Bibliya dapit sa imortalidad kan kalag nin tawo:
a. Griyego – Naniniwala an mga Griyego na sa pagkagadan,
an kalag masuhay sa hawak tanganing ini mabuhay sagkod p aman alagad na hawak
dai babangunon (Kad. 3:1-5:16, Sal. 6:4-5, 2 Co. 5:8), Hilnga Sal. 16:9-10+.
b. Hebreyo- Dai minabugtak
nin distinsyong sa hawak asin sa kalag, an konsepto nin resureksyon
nagpapasabot nin sarong pisikal na pagbangon (2 Mc. 7:9+, Sal. 49:15, Sir.
48:11-12, hawak asin kalag.
c. Kristyano – An hawak nin kristyano
minaaging transpormasyon sagkod na makabaing sa nagbangon na hawak ni Kristo
(Ph. 3:20-21), Hilnga Rm. 7:24, sa pakikisumaro sa pagkagadan ni Kristo, Rm.
6:6, 8:3m. Sa paaging ini, an buhay nin tawo nagigin dibinisado huli ta an
saiyang hawak bako na sanang psikal (psychikon), kundi sarong espirituwal
(pneumatikon) na hawak. Para sa kristyano, kaipuhan n asa buhay pa sanag ini an
pisikal na hawak gadanon na (Gal. 5:24) tanganing mabuhay sosog sa Espiritu
(Gal. 5:16-18). Iyo ini an hawak nin liwanag (Ep. 5:8-14; 2 Co. 4:4-6) na
babangunon asin tatwan liwat kan Espiritu nin Dios nin bagong hinangos (1 Co.
15:44+). Kun siring, para sa kristyano, an imortalidad nin tawo yaon p asa
restorasyon (pagsulit kan bilog na persona na dating linalang nin Dios kan
linalang si Adan, asin an resureksyon minaimbuwelto nin sarong pagbangon kan
hawak na gibo kan Espiritu o kan diosnon na prinsipyong binawe nin Dios sa
tawong linalang huli kan enot na
pagkakasala (Gn. 6:3), alagad ibabalik duman sa gabos na isinaro ki Kristong
binangon liwat (1 Co. 15:45-49). Kaya, an hawak na ini bako nang psychikon
kundi pneumatikon, bakong malalapaon, imortal, dai na sakop sa mga tugon nin
materya asin dai na ngani ini minalapat sa deskripsyon kan materya.
No comments:
Post a Comment