ESCUELA
CATEKUMENAL COMMUNITIES
Pronbisya nin Camarines Sur asin Albay
PAG-ADAL SA BIBLIYA No. 1
Enero 3, 2000
Tema: PAGLALANG ASIN PAGKAHULOG
Komunidad kan Iriga
TEMA SITAS
Paglalang Gen.
1:1-2:4
Gen.
2:5-25
Gen.
3:7
Jb.
9:8-10; 26:1-14; 38:4-11
Sal.
8:3-9; 19:1m; 51:10 (Ex. 34:10); 147:1-20
Tal.
8:22-31
Kad.
1:14m; 1:7
Sir.
16:26-17:14; 24:8; 42:15-43:33
Is.
48:6b-7; 65:17-25
Jr.
31:22
Hab.
3:2 (Mikias 7:2-6)
Mt.
3:16-17
Jn.
1:1-5; 5:17
Gibo
17:26
Rom
8:19-23
2
Co. 5:17-18
Ef.
1:3-10
Col.
1:15-17; 3:10
Heb.
11:3
Apo.
21:i
Pagkahulog Gen.
3:1-24; 4:1-16; 6:1-12, 7:17-24; 9:1-17
Jb.
20:4-7
Rom.
5:15-21
Phil.
2:6-7
HOMILIYA PARA SA PRIMERONG TEMA KAN KASAYSAYAN NIN KALIGTASAN PARA SA
ENOT NA LAKAD SA KATEKUMENADO
I.
Dapit
sa kasaysayan nin Kaligtasan:
An Dios
seguradong marhay na nagtatrabaho sa laog kan kasaysayan kan mundo asin sa pang
marhay na nagtatrabaho sa laog kan kasay-sayan kan mundo asin sa pangindibidwal
asin pagkagabsan na kasaysayan sa buhay nin lambang tawo.An gawe niyang
paglalang iyo an paglaog asin pagpasakop niya sa dalagan kan panahon asin
espasyo na iyo an karakter kan gabos na materyal na linalang. Hulikaini, an
pakikilabot asin an pagsubaybay niya sa kasaysayan kan gabos niyang linalang
ginigibo niya sa paagi kan saiyang mga dekreto asin pagsaway kun saen itinatao niya
an saiyang mga tataramon kan saiyang mga kabotan para sa tawo asin sa iba pang
mga linalang. Kan binutsan nin Dios an saiyang makapangyarihan na tataramon
tanganing maglalang kan material na mundo, dai niya ini pinabayaan na basta
sanang mahaman asin pagkatapus magpadagos sa sadiri niyang kagustuhan bilang
sakop kan mga patakaran asin kagustuhan kan panahon asin espasyo, tanganing
padagos o magpadagos sa pagkalapa asin pagkaraot.
Kan maraot ini
huli sa kaluyahan nin tawo, an Dios dai nagpabaya na dai niya ini ikaligtas
asin pakarahayon giraray tanganing makasulit sa dating magayon asin marhay na
kamugtakan siring sa enot niya ining ginibo. An suma total kan gabos na trabaho
iyo an boot sabihon kan kasaysayan nin kaligtasan para sa tawo.
Sosog sa
“Introduction to the Pentateuch” kan Jerusalem Bible, pahina 14, igwa nin
mensahe para sa lambang kristyanong kalaga na dara kan kasaysayn kaj
Israel sa Antigong Tipan na iyo na an
lambing saro sa saiyang pagbaklay pasiring sa Dios minalakaw sa dalan na
inagihan kan Israel: minatalikod siya sa lumang dalan nin buhay, minasakit ini
nin sarong panahon nin pagtesting o pagbalo, minabutwa ining dalisay.
Kaya, para
satuya, ini an plano, o estruktura, kan kasaysyan nin kaligtasan para sag abos
na tawo. Iyo ini an nagin p;lano na sinusunod sa historya ni kaligtasan. Yaon
an mga kamot ni Dios disgi sa mga pangyayaring ini. Kaya huli kaini, dapat na
bantayan kan lambing indiwidwal an dalagan kan saiyang buhay na magin sarong
kasaysayan kan kaligtasan kan Dios para sa saiya. An gabos na tawo inaapod nin
Dios para sa kumbersyon, pagpenitensya asin sa rekonsilyaston o restorasyon kan
saiyang pagka-buhay. An tolong doktrinang ini iyo an nagdadara kan konsepto kan
kasaysayan nin kaligtasan sosog sa estorya kan Israel sa Bibliya.
Kun siring, an
gabos na tawo, kabilang an kristyano, naghihiras man kan sasarong pangangapodan
asin trabaho nin Dios para sa saindang kaligtasan. An pagligtas nin Dios yaon
sa pagsulit niya sa dating kamugtakan kan naturalesa nin tawo na naraot asin
napahanakahuli kan kasalan.
II.
Dapit
sa Estorya nin Paglalang asin pagkahulog kan Enot na tawo:
Digdi
sa estorya kan paglalang asin pagkahulog kan tawo mahiling nyato an katotohanan
dapit na sinasabi nyato dapit sa kasaysayan kan kaligtasan na iyo an pagbaya sa
lumang pagkabuhay, pag-agi nin mga kasakitan asin an pagluwas na malinig asin
dalisay.
Sakop sa kasaysayan na ini kan
kaligtasan an gawe nin paglalang asin an pagkahulog nin tawo nin huli ta an
paglalang iyo an kapinunan kan eksistensya o pagbutwa kan barang na uniberso o
manipestadong kanaban na iyo an kinaban nin materya, an kinaban nin mga linalang.
Na pagkatapos na linalang nin Dios an tawo, sinda nahulog sa pagkakasala sa
Tugon nin Dios asin iyo an pinunan kan disorder o an pagkawara nin kahusayan sa
gabos na linalang na yaon digdi sa ibabaw nin daga.
III.
An
konsepto kan Paglalang:
Sa
Bibliya, lalo na sa enot na duwang kapitulo kan libro nin Genesis, igwa nin
duwang konsepto kun paano an Dios naglalang kan kinaban asin kan tawo.
An enot na konsepto o ideya, iyo na ibinaing an Dios sa
sarong ama, bilang sarong lalaking prinsipyo, na naghaman nin sarong pamilya.
Pano iprenisentar kan Bibliya an konseptong ini? Bako man sana si Jesucristo an
nagimbento kan pag-apod sa Dios bilang sarong Ama, kundi maski pa sa Antigong
Tipan, lalo na sa mga profeta, an Dios
inaapod na bilang sarong ama. Bilang sarong paralalang, an apod sa Dios kan mga
profeta iyo an Ama.
“Nag-apod ako sa Kagurangnan, an ama kan sakong Kagurangnanc,
‘Hare ako pagtalikodi sa mga aldaw nin sakong kasakitan. Sa oras nin sakong
pagluya laban sa mga mapa-abhaw’” (Sir. 51:10; Hilnga man an Sal. 2:7; Gibo
13:33; Heb. 1:5; 5:5).
“Siring na mahuyong kinukulkol kan sarong ama an saiyang mga
aki, arog kaiyan an pangangataman ni Yahweh sag abos na may pagkatakot saiya;
aram niya kun sa ano kita ginibo, romdom niya na kita mga alpog” (Sal. 103:13-14).
“Hale sa langit maghuruhod ka, maghuruhod ka hale sa saimong
banal asin mamurawayon na eerokan. Haen an saimong init, an saimong kusog, an
kaisipan kan saimong pinakahararom na puso? Hare pagtugot na an saimong
pagkaherak dai mahiro, huli ta ika an samong Ama.Huli ta bako kaming
pagsasadiri ni Abraham asin dai kami midbid ni Israel; ika, Yahweh, iyo mismo
an samuyang Ama, samong Paratubos an saimong antigong ngaran” (Is. 63:15-16;
Hilnga man an Dt. 1:31; Tobit 13:4).
Kun an Dios ibinibilang, o hinihiling, bilang sarong Ama,
paano niya linalang an mundo? Sa paagi kan pag-agom niya kan daga, ‘dai kana
aapudon bilang ‘pinabayaan’, ni an saimong daga ‘inaliwalasan’. Kundi aapudon
ka nang ‘bakong kaogmahan’ asiin an saimong daga ‘an inagom’;huli ta naoogmahan
ka ni Yahweh asin an saimong daga magkakaigwa kan saiyang kasal. Siring sa
sarong hoben na lalaki na minaagom nin sarong birhen, kaya siya na nagpatindog
saimo iyo an mapakasal saimo, siring na an nobyo naoogma sa saiyang esposa
(nobya), kaya an saimong Dios maoogma saimo” (Is. 62:4)
Si Yahweh, bilang sarong saldang nin katanosan, iyo an
sarong nobyo.
“Sa ha;angkaw na kaitaasan, pinatindog niya an sarong tolda
para sa saldang, na minaluwas siya diyan sa saiyang pabilyon siring sa sarong
nobyo, naglulukso siring sa sarong heroe na nagdadalagan kan saiyang karera”
(Sal. 19:5).
An daga iyo an matris:
“Siisay an naglangub kan dagat sa likod nin mga saradong
pintoan, kan iyan nagluksong maribok paluwas sa matris?” (Job 38:8).
An daga iyo an ina:
“Dakul na kadepisilan an linalang para sa lambang tawo,
sarong magabat na sakal an nakadatog sa mga akin i Adan magpoon sa aldaw na
nagluwas sinda sa matris kan saindang ina, sagkod sa aldaw na minabalik sinda
sa ina nin da gabos” (Sir. 40:1).
“Sa gabos na ini digdi ako naogma, huli ta dara ini kan
kadonongan, alagad dai ko pa aram kaidto na siya iyo an ina ninda gabos” (Kad.
7:12).
An ikaduwnag ideya, o konspeto, kan Dios bilang kaglalang
iyo an saiyang pagigin sarong paradinahon.
“Ginibo ni Yahweh Dios an tawo hale sa alpog kan daga” (Gen.
2:7).
“Hilnga an sarong paradinahon, kun paano niya tinatrabaho an
malumoy na daga, minaporma siya nin gabos na klase nin mga bagay na satong
magagamit…siya na dai pa sana nahahaloy ginibo man mismo hale sa daga, mabalik
sa tolos kun saen siya naghale, sa oras na apudon siyan tanganing magtao nin
luwenta para sa buhay niya” (Kad. 15:7-8; Hilnga an Is. 45:7,9-13).
“Alagad ika Yahweh iyo an samong Ama; kami an dalipay, ika
an paradinahon, kami gabos iyo an gibo kan saimong mga kamot” (Is. 64:7; Hilnga
man an Is. 29:16+ k).
“Hahaputon nindo ako, ‘Kun siring, paano nin Dios mababasol
an siisay man, nin huli ta mayong siisay man an puwedeng makakontra kan saiyang
kabotan?’ Alagad siisay ka, na sarong tawo lamang, an puwedeng maka-imbestigar
sa Dios? An kuron mayong deretsong magreklamo sa paradinahon: Ano ta ginibo
mong arog kaini an itsura ko? Segurado na an paradinahon puwedeng gumibo kan
ghusto niya sa dalipay? Totoong makakapagboot siya kun magamit siya nin sarong
particular na masa nin dalipay tanganing makagibo nin sarong espesyal na kuron
o nin sarong ordinaryong kuron?” (Rom. 9:19-21).
“Harong ni Israel, dai ko daw puwedeng gibuhon saimo kun ano
an ginigibo kan sarong paradinahon? Si Yahweh iyo an nagtataram. Oho, siring na
an dalipay sa kamot nin sarong paradinahon, kaya ika yaon man sa mga kamot ko,
harong ni Israel” (Jer. 18:6; Hilnga an Is. 45:9-10; Sir. 33:13).
IV.
Paano
naglalang an Dios?
Sa
Kasuratan, ini an makukua:
“Sunod, gusto kong ipagiromdom saimo an mga trabaho nin
Kagurangnan, asin isabi ko kun ano an sakong nahiling. Sa paagi kan mga
tataramonh kan Kagurangnan buminutwa an saiyang mga trabaho asin an
gabos na linalang minakuyog kan saiyang kabotan” (Sir. 42:15; Hilnga man an
Sir. 43:26; Gen 1; Sal. 53:6; Kad. 9:1,2; Jn/ 1:1+; Tal. 8:22; Heb. 11:3; Rom
1:20; Is. 40:8).
“Siisay an nagsukol kan tubig sa dagat sa bubon-bubon kan
saiyang palad asin nagkarkulo kan kahalabaan kan mga kalangitan, sinukol an
bilog na daga sa takaran, tinimbang an mga kabukidan sa timbangan? … Dai nindo
naaaramn, dai nindo nadangog? Dai sinabi saindo sa kapinunan? Dai nindo
nasabotan kun paano pinatindog an daga? Nageerok siya sa itaas kan sirkulo kan
daga, an mga habitants diyan garo siring sa mga lukton an itsura. Biniklad niya
an mga kalangitan siring sa sarong tela, inunat niya sinda siring sa sarong
tolda tanganing pagerokan kan mga tawo. Itaasan an saindong mga mata asin
hilnga. Siisay an naggibo kan mga bitoon na ini kun bakong siya na mina-ensayo
sainda siring sa sarong hukbo, inapod na lambing saro sa saindang ngaran?
Gurano kadakula an saiyang kapangyarihan, gurano kadakula an saiyang kusog, na
mayo ni saro an minataong kasimbagan” (Is. 40:12, 21, 26).
“Kaya nagsabi an Dios, si Yahweh, na naglalang kan
kalangitan asin nagbiklad kaiyan, na nagtaong itsura sa daga asin an anuman na
minabutwa diyan, na nagtatao nin hinangos sa saiyang katawohan asin buhay sa
mga linalang na naghihiro diyan. Ako, si Yahweh, an nag-apod saimo tanganing
maglingkdo sa kawsa kan katanosan; kinua taka sa sakuyang mga kamot asin
pinorma takae; pinili taka bilang tipan kan banwaan asin liwanag kan
mga nasyon” (Is. 42:5-6; Hilnga an Is. 44:24).
“Puwede daw siyang makipagdiskusyon sa tawo na iyo an
nagporma kaiyan, sarong baso sa tahaw nin mga dagang baso? Puwede daw magsabi
an dalipay sa saiyang parahorma, ‘Ano an ginibibo mo?’, makapagsabi daw an
bagay na pinorma makapagsabi, ‘Mayo ka nin abilidad! Herak man sa saiya na
minasabi sa saiyang ama, Tano ta ginibo mo akong tawo?’ o sa sarong babae, ‘Ano
an ipinangaki mo?’” (Is. 45:9-12).
“Sa ngonian an saimong Kaglalang iyo an saimong magigin
agom, an saiyang ngaran iyo si Yahweh Sabaoth; an saiyang paratubos iyo an
Sarong Banal ni Israel, siya inaapod Dios kan bilog na daga” (Is. 54:5; Hilnga
an Is. 62:5).
Kun paano inagom ni Dios an Israel, an dagang eerokan kan saiyang
mga aki (Sal. 87), sa gawe nin Paglalang inagom man nin Dios an tohu (bohu)
asin pinahiro an tubig tanganing magkaigwa nin mga bagong bagay hale sa mayo.
(Hilnga an 2 Sam. 22:10).
“Sa kapinunan linalang nin Dios an mga langit asin an daga.
Mgonian an daga sarong guang na mayong proma, igwa nin kadikloman sa kairaroman
asin an espiritu nin Dios minakunkob sa katubigan: (Gen. 1:1).
“Sa panahon na iyan kan ginibo ni Yahweh Dios an daga asin
an langit, mayo pa kaidto nin tinanom sa daga o anuman na layas na tinanom na
nagbutwa, nin huli ta dai pa minapadara nin uran si Yahweh Dios sa daga, asin
mayo pa nin tawo na minabungkal kan daga. Alagad, igwa nin sarong baha na
nagiitaas hale sa dga asin iyo an nagpapatubig sa enterong ibabaw kan daga.
Ginibo ni Yahweh Dios an tawo sa alpog hale sa daga. Dangan hinangosan niya an
saindang dungo kan hinangos nin buhay, asin kaya an tawo nagin sarong buhay na
linalang” (Gen. 2:5-7).
Paano naman nagburutwa an mga bagay-bagay digdi sa daga?
Sosog sa Bibliya, linukoban nin Dios an daga kan saiyang espiritu asin an mga
bagay-bagay nagkaigwa nin buhay asin nagkaralalang. (Hilnga an Sal. 104).An
aksyon kan kalangitan sa daga iyo an minapamundag kan mga bagay, minapatubo kan
mga tinanom asin mga hayop asin ginigibo
siyang mabinunga (Jer. 10:11-13; Gibo 17:24m; Sal. ; 19:1; 148).
Halimbawa, paano minapatubo nin mga tinanom an sarong
paraoma? Kaipuhan na bungkalon niya an daga tanganing ramason niya an daga asin
an ayre sa irarom kan daga bago siya maghasok nin semilya nin tinanom. An tuyo
kan pagmisla kan daga asin ayre sa daga iyo na an abuno sa ayre makaramas
tanganing ini masurop asin mapakinabangan kan mga gamut kan tinanom. Kun
siring, kaipuhan kan bagong tanom an aksyon kan langit sa daga tanganing
makapatubo nin bagong buhay sa ibabaw kan daga.
Arog kaini an paglalang na ginibo nin Dios.
“Kinua ni Yahweh Dios an tawo asin ibinugtak siya sa hardin
in Eden tanganing bungkalon asin atamanon iyan” (Gen. 2:15).
Kun paano an Dios nagpatubo nin buhay sa daga sa paagi nin
pagtrabaho kaiyan tanganing an langit asin an daga maghalo asin magmundag nin
bagong buhay, siring man an tugon nin Dios sa tawo kun paano siya mapabutwa nin
buhay sa daga. Kaipuhan na gudakon asin trabahohan nin tawo an daga tanganing
magtao iyan nin bagong buhay.
“Oho, siring na an uran asin an yelo minaibaba sa mga
kalangitan asin dai minabalik na dai mapatubigan an daga, na minapabunga asin
minapatubo tanganing magtao nin semilya para sa mga parasabwag asin tinapay
para sa kakanon, kaya siring man an sakong tataramon na minagikan sa sakong
nguso dai minabalik na mayong laog, na dai minaotob kan sakong kabotan asin
minagibo kan anuman na ipagibo ko saiya” (Is. 55:10-11).
Arog kaini an paglalang nin Dios. An gabos na bagay nahaman
sa paagi kan saiyang pagboot (Sal. 148:5; 33:9; Sir. 39:16; Lam. 3:37-38). An
tataramon nagsilyab sa daga (Sal. 147:15). An tataramon na ini iyo an kikilat
(Sal. 29:7), asiin an hinangos nin Dios iyo an duros o ayre.
“An bilog na linalang maglingkod saimo! Nagtaram ka asin
nagburutwa an mga bagay, ipinadara mo an saimong hinagos asin nahaman sinda
asin mayong makakasuhay sa saimong boses” (Hudith 16:14). An kikilat, na iyo an
tataramon nin Dios (an hurog-hudog -Sal. 29:3b), iyo an minapahulog kan uras
asin yelo (Is. 55:10), na iyo man an minapatubo kan mga bagay sa daga.
“Hale sa puso kan bagyo, nagsimbag si Yahweh ki Job. Ini an
sabi niya…”(Job. 38:1; Hilnga an Sal. 18:17-18; 50:3; Na. 1:3; Ezk. 1:4; Ex.
13:22+; 19:16+).
Sa kapangyarihan niya linalang niya an daga, sa kadonongan
niya pinapusog niya an kinaban, sa kabatiran niya linatag niya an kalangitan.
Kun siya minahurug-hudog (kun minatarm siya) igwa nin kariribokan nin tubig sa
kalangitan; minapaitaas siya nin mga panganuron hale sa mga linderos kan daga,
minapasilyab siya kan kikilat para sa pagpabulos kan uran, asin minapaluwas kan
duros hale sa bodega niya” (Jer. 10:12-13).
Ano an boot sabihon kan mga tataramon na, “Sa kapinunan
linalang nin Dios an mga langit asin an daga? (Gen. 1:1)
An boot sabihgon kaini iyo na an Dios luminaog sa modo
(punsyon, uso, mekanismo, trabaho, o temperamento) nin duwalismo.
‘Nabubuhay asin nagdadanay sinda gabos na daing sagkod,
anuman an kamugtakan an gabos nagkukuyog saiya. An gabos na bagay nakukuang may
kapadis, na may kahampang, asin mayo siyang ginibong anuman na may kakundian;
an saro nangangaipo kan karahayan kan saro, siisay an mabaabsog sa paghiling
kan saiyang karahayan?” (Sir. 42:23-25).
“Kahampang kan karatan yaon an karahayan, kahampang kan
kagadanan iyo an buhay; kaya man, kahampang kan debotong tawo iyo an
parakasala. Iyo ini an paagi sa
pagmidbid kan gabos na trabaho kan Kahuro-halangkawe; makukua sindang may
kapadis, na magkahampang” (Sir. 33:14-15).
“Igwa nin panahon para sa gabos na bagay, sarong panahon
para sa lambang trabaho sa irarom kan langit. Sarong panahon para sa pagmundag,
sarong panahon para sa pagkagadan; sarong panahon para sa pagtanom, sarong
panahon para sa pagklagadan; sarong panahon para sa pagtanom; sarong panahon
para sa paggabot kan anuman na itinanom. Sarong panahon para sa paggadan,
sarong panahon para sa pagpaomay; sarong panahon para sa paggaba, sarong
panahon para sa pagpatugdok. Sarong panahon para sa pagluha, sarong panahon
para sa pagngisi; panahon para sa loto; sarong panahon para sa pagbayle” (Qo.
3:1-4).
Kun siring, sa saiyang trabaho nin paglalang, an Dios
naglaog sa duwalismo kan panahon asin espasyo.
“An gabos niyang gibo angay sana para sa saiyang panahon;
alagad maski ngani tinutugotan niya an tawo na konsideraron an panahon sa
saiyang ka-enteruhan, an tawo dai makakasabot kan trabaho nin Dios magpoon sa
kapinunan sagkod sa katapusan” (Qo. 3:11).
Sa paagi nin paglalang, an Dios duwalismo nin espirituwal
asin material, na dati nasa modo siya nin unitarianismo bilang espirituwal na
bagay (Hilnga an Is. 45:7; 42:14). An Dios luminaog sa duwalismo nin lalaki
asiin babae, asin an pagsaro kan lalaking element asin babaeng element iyo an
nagmundag kan gabos na bagay na nalalang. Huli kaini, nagkaigwa nin diklom asin
liwanag, aldaw asin banggi, dagat asin mamarang daga, bukid asin kapatagan,
saldang asin bulan, mga tinanom asin mga hayop, lalaki asin babaeng tawo,
langit asin daga, puti asin itom, buhay asin kagadanan. Kan maglaog an Dios sa
modo nin duwalismo, lumiinaog siya sa material na kinaban kun saen igwa nin
panahon asin espasyo an gabos na bagay. Kaya an Dios naglaog sa kasaysayan asin
nagtatrabaho sa laog kan kasaysayan nin tawo asin kan gabos na linalang. Ini an
kasaysayan nin kaligtasan. Kaya an kasaysayan nin Pagligtas nin Dios minapoon
sa panahon nin paglalang. An Dios nagpasakop man sa panahon asin espasyo kan an
saiyang aking si Jesukristo luminaog sa plano ni Dios na iyo an Enkarnasyon,
Krusipiksyon asin resukreksyon (o restorasyon).
An mga linalang nin Dios nagpapahiling kan milagro nin Dios
sa aro-aldaw na pagkabuhay nin tawo. An pagsirang kan saldang na nagtatao sa
tawo nin liwanag, init asin buhay sa paagi kan saiyang tolong sirang nin barang
na radyasyon (liwanag), radyasyon na ultra-violet (Vitamiina D na may epektong
kemikal sa hawak nin tawo) asin an infrared na iyo an nagtatao nin init sa
hawak. An mga tinanom, halimbawa, an paroy, an mais asin an mga prutas. Siring
man an mismong kagayonan asin karahayan kan hawak nin tawo. Asin an iba pang
mga bagay na linalang na nagpapahayag kan kamurawayan asin kapangyarihan nin
Dios, arog baga kan tubig, kan ayre asin iba pa.
“Magpoon na lalangon nin Dios an kinaban an saiyang daing
sagkod na kapangyarihan asin pagkadios- maski ngani dai barang - pirmeng yaon
diyan tanganing mahiling kan isip an mga bagay na saiyang linalang o ginibo”
(Rom. 1:19-20; Kad. 13:1-9; Sir. 17:8; Gibo 17:24-29).
An peligro naman na yaon sa mga linalang nin Dios iyo na:
“Aram ninda an Dios alagad nagsayuma sindang igalang siya
bilang Dios o na magpasalamt saiya; embes, ginibo nindang mayong saysay an
lohika asin an saindang daing laog na isip nadikloman. Lalo sindang nagpa-apod
na mga pilosopo, lalo man siindang nagin estupido, sagkod na irinibay ninda an
kamurawayan kan immortal na Dios para sa sarong daing halagang imitasyon, para
sa imahen nin mortal na tawo, nin mga gamgam, nin mga may apat na bitis asin
mga nagkakaramang na hayop. Kaya pinabayaan sinda nin Dios sa saindang mga
maating kaogmahan asin mga gawe-gawe na nagtatao nin mayong paggalang sa
saindang sadiring mga hawak, huli ta isinikwal ninda an katotoohan na gikan sa
Dios para sa sarong kaputikan asin nagsaramba asin nagrilingkod sa mga linalang
embes na sa Kaglalang, na yaon saiya an bendisyon sagkod pa man. Amen!” (Rom.
1:23-25; Hilnga man an 1 Co. 1:21; Kad. 11:15; Is. 5:21; 40; 26:28; Ep.
4:17-18; 1 Co. 1:19-20’ Sal. 106:20; Ex. 32; Dt. 4:16-18; Kad. 11:15; 12:24;
13:10m; Jer. 2:11; Ep. 4:19) Ini an pagkahulog nin tawo sa kasalan nin
pluralism (Mt. 5:7).
V.
An
boses nin Dios na naglalang:
An
boses nin Dios na naglalang iyo an kikilat (Sal. 29:7), Nagtaram siya sa paagi
nin bagyo (Job 38:1) asin sa paagi nin baha (Gen. 2:6). An Dios nagpapadagospa
man na magtaram sa tawo sa paagi nin mga kalamidad, problema, sitwasyon sa
buhay asin nin mga linalang asin sa mga tanda nin panahon (Sir. 42L1m), Dai ini
nadadangog nin tawo huli sa kasibotan niya sa sadiring buhay.
VI.
An
Paglalang kan Tawo (Tobit 8:6; Is. 45:2):
Ano an tuyo nin Dios sa paglalang? (Dt. 32:6)