MGA IMPORTANTENG BAGAY NA
TINUKAR SA PROKLAMASYON KAN PASSOVER 2000 SA SAN ISIDRO, IRIGA CITY, PILIPINAS.
2 Abril 2000
1. Nagpasalamt si Adam sa mga miembro kan
comunidad na nagpahonra sa imbitasyon sainda kan mga katekista na magtipon tanganing
iproklmar sainda an imbistasyon para sa pagselebrar kan Paskuwa 2000 sa CSSAC
sa nagdadangadang na 22 Abril 2000, aldaw na Sabado Santo. Inalo an mga miembro
kan comunidad sa Fatima na magselebrar kan Paskuwa 2000 bilang tanda kan
satuyang pagkahulagpos sa mga sitwasyon nin kagadanan na nag-abot sa sainda sa
laog kan taon na nagtalikod asin maski ngani nagin depisil na nagin nindag
pagkabuhay, nin huli sa dakul na pagduwa-duwa sa pagpadagos nin paglakaw sa
komundiad alagad nakahulagpos asin nakaantos man giraray sinda sa tangkahan kan
Paskuwa 2000. Kaya, mahalaga para sa mga tawo an Paskuwang nagdadangadang na
ini tanganing iselebrar ninda an saidang kapangganahan.
2. Nagduduwa-duwa an ibang miembro sa
pagpadagos sa paglakaw sa comunidad nin huli ta an mga tawo naghahanap nin
lisensya o awtoridad na makapggibo kan mga dati na ninda kaidtog ginibo sa
Katekumenado, arog baga kan pagselebrar kan Eukaristiya, Penitensya kun saen
may kumpisalan nin kasalan, an pag-ebanhelisar asin an pag-bautismo, asin iba
pa. I[inaliwanag ni Adam sa mga tawo na si Cristo mismo asin bako lamang an
siisay man na tawo, ni Sto. Papa, obispo, kura párroco, kundi si Jesucristo
mismo. Halimbawa, para sa eukaristya – “Danzan kinua ni Jesús an tinapay;
pagkatapos niyang magpasalamat sa Dios, pinagbaak-baak saka tinarawan an
saiyang mga didipulos. Nagsabi pa siya ‘Gibuhon nindo in isa pagromdom sako’”
(Lk. 22:19-20). Sinabihan ni Jesús an mga disipulos niya na gibuhon an ginibo
niya kan HyringPamanggi bilang pagromdom saiya. Dai man siya nagsabi na maghagad
muna sinda nin lisensya o aworidad sa obispo, o sa Sto. Papa, o sa KUra Párroco
bago sinda maggibo kan Eukaristya (Huring Pamanggi). Ni naghapot an mga
disipulos saiya kun “Iowa ka daw nin autoridad o lisensya sa paggibo kan
Paskuwa?” An kondisyon para magselebrar sinda kan Paskuwa iyo na dapat
Israelita sinda, siring na an kondisyon sa paggibo kan Eukaristiya iyo na dapat
kristyano ka, asin bako na padi o obispo siya, nin huli ta an ministro kan
Eukaristiya iyo si Jesucristo mismo, an satong halangkaw na Padi. Pinagbotan
niya kitang mga kristyano, bilang taga-paghiras sa pagkapadi ni Jesucristo, na
magsagibo kan Eukaristya sa sarong lebel o grado nin partisipasyon sa pagkapadi
ni Jesucristo, bilang pagromdom kan saiyang Paskuwa. Dapit naman sa Ebanghelisasyon,
sosog sa binasa nyatong evangelio ngonian na aga gikan sa Markos 16:1-18,
sinasabi sa mga disipulos na “Lakaw kamo, ipaghulit nin do an evangelio sa
gabos na linalang, magbautismo kamo sa ngaran nin Ama asin nin Aki patin nin
Espiritu Santo; gibuhon nindo sindang mga disipulos ko, asin tukdoan nindo
sindang magkuyog kan gabos na ipinagboboot ko saindo…” (Mt. 28:19-20). Malinas
man digdi na an trabaho nin paghulit kan evangelio, an pagbautismo, an
poagtukdo asin paggibo nin mga bagong
disipulos ni Cristo gikan mismo sa direktang pagboot ni Jesucristo sa saiyang
mga disipulos. Dai man si Jesús nagsabi, “Lakaw kamo, ipaghulit nindo an
ebaghhelio alagad maghagad muna kamo nin lisensya o awtoridad sa obispo o kura
párroco.” Siring man para sa gaweng Penitensya asin kumpisyon, ini makukua sa
Bibliya: Kaya ikumpisal nindo an saindong kasalan sa lambang saro, asin
ipamibi an lambang saro asin siya patawadon (Stgo. 5:16). An gaweng pagkumpisal
kan mga kasalan ipinagboboot ni Cristo na gibuhon sa konteksto kan comunidad na
naggigibo nin pagpenitensya pasiring sa
tunay na kumbseryon, asin bako man na sarong individual na gibo nin sarong padi
o ministro n asa sadiri niyang kapangyarihan asin autoridad na magoatawad siya
kan saiyang kasalan nin iba. Kun siring, bakong gikan sa marhay na kaisipan ni
Cristo an paghanap nin lisensya o autoridad tanganing magpatawad nin kasalan
nin iba, kundi gikan sa maraot na isip kan Diablo na gustong ulangon an pag-ako
nin kapatawaran kan mga tawo para sa saindang mga pagkakasala na dapat gibuhon
ninda sa lambang saro asin sa atubang kan enterong comunidad na nagkasala asin
nagngaipo gabos nin pagpatawad.
Ining mga marhay na gibong
ini, sa pagsagibo kan Eukaristya, an paghulit kan evangelio asin an
pagbautismo, an pagtukdo, asin an pagpatawad kan mga kasalan nin kapwa, anas
gabos naghahagad nin lisensya o autoridad kan ibang tawo na ignorante sa
katukdoan kan Bibliya. Alagad kun hahaputon sinda kun saen sa Bibliya makukua
na kaipuhan na magprodusir an sarong tawo nin lisensya tanganing magpraktis kan
mga bagay na ini, mayo man sindang ikakabutwang ebidensya sa Bibliya. An mga
tawong ini naghahanap nin lisensya duman sa mga tawong nagsasagibo nin mga
marhay na gibo, alagad dai minahanap ni lisensya duman sa mga tawong nagbibisyo
o naggigibo nin kararatan. Halimbawa, an sarong aking naninigarilyo o
nagbuburat, minahanap daw nin lisensya para manigarilyo o maginom nin arak na
saiyang aki? Kun an sarong aking
minagibo kan mga ini dai man hinahagadaon nin lisensya, tano ta an mga tawong naggigibo
nin karahayan iyo an hinahagadan nin lisensya? Tano ta idtong mga daing gibo
kundi mag-istambay maghapon iyo an dai paghagadan nin lisensya kan gobierno
envés na idtong mga tawong naghahanap-buhay sa pagnegosyo? Bako daw ini nin
huli sa buwis na iyo an lamag kaindtong nangangaipo asin naghahanap nin mga
lisensya? Bako daw na iyo ini an sinabi ni Jesucristo na kapaabaw-abawan kan
mga Fariseo na nagsasara nin lamok sa saindang inumon alagad pinapalusot an mga
kamelyo sa saindang mga halanuhan (Hil. Mt. 23:24). An lisensya kaipuhan huli sa buwis na dapat
ibayad tanganing buhayon idtong mga tawong daing kapagal-pagal na nabubuhay
huli diyan. Bako daw na tama giraray an sabi ni Jesús na, “Mga hipokrito!
Kinukuahan nindo nin pagbuhay an mga babaeng balo, danzan sagin man na namimibi
kamo nin halawig” )Mt. 23:14). An butang mga lider nyato naghahagad nin
lisensya sa mga tawong naghihingoang masunod sa mga katukdoan ni Jesucristo
huli sa buwis na saindang pakikinabangon, kaipuhan na bayadan sinda nin kuwarta
antes magtugot sinda na gumibo kamo nin karahayan. Alagad kadakul na tawo na
nagbibisyo o nagkakasala an dai ninda hinahagadan nin lisensya.
Kun kita hinahagadan nin
lisensya sa paggibo kan ipinagbobot sato ni Jesucristo, an dahelan kaini iyo na
ulangon kita sa satong mga ginigibo asin tanganing sinda sana an magin marhay
sa mata nin mga tawo. Ipinagbabawal sinda sa sato an poagsagibo kan Eukaristya
nin huli ta kun sinda an maggibo kaiyan, natural na mabayad kita sainda. Garo
baga saindang sadiring imbensyon an Eukaristiya, an kumpisyon, an bautismo, an
evangelo, asin iba pa, tangaing maghagad sinda ni bayad para sa paggibo kaiyan.
3. An pagkakasuspedir kan mga miembro kan comunidad
bakong totoo kundi sarong dakulang panloloko sa gikan ka Diablo. Gikan in isa
nagkakapirang miembrong may maraot na kaisipan na nagsuspendir kan saindang
sadiri sa paggibo nin karahayan. Ini sarong taktika sikolohikal na kinumbensir
an ibang miembro na sinda suspendido sa itaas, alagad kun hahagadon na ipaluwas
ninda an dokumento nin suspensión hale sa itaas mayo man sindang
ikinakapahiling. Haen saen an dokumento nin suspensión na pirmado nin autoridad
sa itaas? Mayo. Mala ngani ta kun suspendido an mga comunidad, tano ta sa ibang
mga parokya igwang mga comunidad na nag-eeksistir o nagpapadagos? Dapat
kutanang hinanap kan mga miembro an sarong dokumento nin suspensión antes
nagpundo sinda sa comunidad. Malinaw na panloloko sana an gibo ninda tanganing
gipiton idtong mga gustong magpadagos nin paglakaw sa comunidad. Minaluwas
ngonian na, nin huli sa kawarang nin sarong opisyal na dokumento nin
suspensión, an suspensión na iyan nasa isip sana kaidtong mga tawong
nagsuspendir kan saindang sadiri sa paglakaw sa comunidad asin habo Nang
mag-ako nin obligasyon nin pag-ataman sa mga pobre asin ignoranteng miembro kan
sosyedad. Kaya, boot ninda kitang idamay sa pagsuspendir kan saindang sadiri sa
paggibo nin marhay. Kaya dai kita dapat na magtubod asin magtiwala sa
suspensión na ini. Malinaw na maniobra ini kan Diablo tanganing kontrahon an
trabaho nin Dios. Arog man kaini an eksperyensya nin mga Israelita kaidto kan
makaluwas sinda sa daga nin Egipto. Rinalamag sinda kan mga Egipsyo tanganing
pabalikon sa saindang pagpapaoripon.
4. Huli kaini, orog na iniimbitaran an mga
miembro kan comunidad na magmaigot na magtindog nin pusog sa saindang pagtubod
asin kumbeksyon na idepensa an saindang kaisipan na marhay asin magpartisipar o
mag-ayon sa gigibuihon na Passover 2000 bilang tanda kan saindang pag-uyon sa
trabaho nin Dios na saindag inako kaidto.
Tinatabanagn kita nin Dios na an marhay na kaisipan na yaon sa mga
miyembrong maglataw asin magliwanag
tanganing mailing kan mga contra na sala sinda na suspendiron an saindang
sadiri sa paggibo nin marhay asin tanganing ipahiling nyato an kapangyarihan
asin kamurawayan ni Cristo na iyo an nagtatabang asin nagpapakusog sato na
makahulagpos sa pagkakaoripon sa Diablo. An prueba na inaantabayan kita ngonian
nin Dios sa pagpadagos nin paglakaw iyo na an satong mga kaiwal mayo man nin
mga kapot nin konkretong dokumentong nagbabawal asin nagsusupendir sato sa
pagpadagos nin paglakaw.
5. Nin huli ta binoot nin Dios na
makahulagpos kita sa pagkatakot sa kagadanan, na iyo an kawasa kan may maraot
na kaisipan na naglulusob asin nagsasalakay sato sa paagi nin pagtanom nin
pagduwa-duwa asin pagduda sa pagtubod ta, kaya nag-oogma kita huli ta
tinabangan it akan kapangyarihan ni Cristo na manggana laban sa maraot na
kaisipan na gikan sa Diablo na iyo an gustong mag-olang sato na makalibre sa
satong pagkaoripon saiya huli sa kapot niyang
kapangyarihan na iyo an pagkatakot sa kagadanan. Kaya haleon ta sa tahaw
nyato an pagkatakot na ini, asin an mga p[agduwa-duwa o pagduda, asin iribay ta
an kapangganahan kan nabuhay-kliwat sa mga gadan na Cristo, nin huli ta sadiri
na niya kita asin mayo na sato an kapangyarihan nin kagadanan. Dai na kita tako
sa kagadanan, nin huli ta solido an satong pagtubod na kun kita man magadan
kita mabubuhay-liwat tanganing mabalik sa satong orinal na harong na iyo an
hardin nin Dios, an imortalidad kan katawohan.
No comments:
Post a Comment