HOMILIYA PARA SA ENOT NA DOMINGO NIN KUWARESMA (TAON C)
Tema: An PAGSUGOT KI JESUKRISTO SA DISYERTO
Kadaklan sa satuya naghohona na an
pagsugot ki Jesukristo garo sana nanggad na drama ni Jesukristo asi kan demonyo
na mayo lamang nin koneksyon sa satong pang-aro-aldaw na buhay.
Nin huli sa paghonang ini,
tinatawan nyato nin salang interpretasyon an ebanghelyo ngonian na mantang
binabasa garo sana baga kita nagdadalan
nin pelikula sa sine na hinihiling ta si Jesukristo na iyo an bida asin
kampi sa karahayan na nakikipaglaban ki Satanas na iyo an kontrabida asin kampi
sa karatan. Dangan maogma kita ta sa katapus-tapusi, si Jesukristo iyo an
nakapasar sa tolong pagtentar kan demonyo. Kaya, masabi kita na nagaya talaga
nanggad na an karahayan iyo man giraray an nakakapangyari kontra sa karatan sa
kahuri-hurihi.
Kun iyto sana ini an satong
pagkaintiyende kan dapit sa pagsugot ki Jesukristo, na garo sine na minabasog
sana kan satuyang mga pantasya asin imahinasyon alagad pagtapus kan pagdalan
minabalik kita sa mga pangyayari asin eksperyensiya sa tunay na buhay na iba
man kisa nadalan nyato sa telon, o mayo nin serbi para sa personal na karahayan
asin kaligtasan nyato kontra sa mga kasakitan, problema asin kadepisilan na
nangyayari sa buhay ta aro-aldaw.
An tunay na katuyuhan kan ebanghelyo
ngonian, na an tema iyo an pagsugot kan demonyo ki Jesukristo duman sa
disyerto, iyo an pagdara sa satuyang konsiderasyon asin paghoro-horop kan mga
gibo nin Dios nin pagligtas, o pagtabang, sa mga inaagihan nyatong kadepisilan
sa aro-aldaw nyatong pagkabuhay. Na kun magtiwala lamang kita sa kapnagyraihan
kan tatramon nin Dios, kita na may pagtubod asin pagtiwala sa Dios iyo an
makakaligtas sa dakul na mga kasakitan sa satong buhay.
Arog ki Jesukristo na nag-agi nin
tolong klaseng pagsugot ni Satanas na nagtesting kan pagtubod asin pagtitiwala niya sa kapangyraihan kan
saiyang langitnon na Ama, na dawa surano kadepisil idtong saiyang pakikilaban,
dai siya nagpadara sa mga sugot kan demonyo. Siriing man, an tawong nagtitiwala
asi nagtutubod sa Dios, dai madadaog sa mga sugot kan demonyo na minaabot sa
aro-aldaw na buhay sa kinaban.
Si Jesukristo, bilang tawo,
pinagsugtan kan demonyo makatolong beses nin tolong klaseng sugot (Lk. 4:8-13).
An enot iyo an paghanap nin
tinapay. An ikaduwa, an pagsamba sa mga idolo. Asin an ikatolo iyo an paghagad
nin mga milagro.
An enot na sugot iyo an
mapapadapit sa tinapay.
An sabi kan demonyo: “Kun ika an
Aki nin Dios, gibuha na magin tinapay an gapong ini” (v. 4).
Iyo man ini an pinakaenot na klase
nin pagsugot na uminabpt sa mga Israelita duman sa disyerto: an mapapadapit sa
kagutoman para sa tinapay. An sabi ninda sa Dios: “Tano ta dinara mo pa kami
digdi sa lugar na ini na mayo nin makakakan? Mas marhay pa duman sa Ehipto ta, dawa kami pinagooripon, dai kami
nagugutom ta igwa nin kakanon”. Kun kaya an mga tawo nagrerebelde sa Dios asin
ki Moises ta habo na pirmeng nag-aayuno sa pagkakan asin pag-inom asin habo
nang magpadagos nin pagbaklay sa disyerto na tikapo sa mga kakanon asin inumon.
An ginibo nin Dios iyo an pagtao sainda nin manna asin nin tubog sa disyerto
tanganing magkulpa an pagkagutom nindapara sa kakanon na pinaugtudan duman sa
Ehipto (Ex. 16; Dt. 8:3,).
Idtong mga nagusto kan buhay nin
pagaayuno sa disyerto, tinawan sinda nin managom na inumon duman sa dagang
dinarahan sainda nin Dios na iyao an ‘dagang nagbubulos nin gatas asin
tangguli” (Enot na binasa -Dt. 26:6).
Siring man , sa pagayuno nin
kuwarentang aldaw asin banggi, namatean ni Jesukristo an makuring pagkagutom
para sa tinapay, sa kakanon para sa hawak, tanganing talikdan niya an trabaho
nin pag-ayuno na sarong gaweng pang-espirituwal.
Alagad, an pagsugot na ini,
linabanan ni Jesukristo sa pagromdom kan tataramon nin Dios: “Bako lamang sa
tinapay nabubuhay an tawo, kundi sa lambang tataramon na minagikan sa nguso nin
Dios” (Hilnga an Dt. 8:3; Lk. 4:5a).
An tawo, siring man, pirmeng
pinagsusugtan dapit sa pagkagutom sa kakanon para sa hawak. An saiyang pirmeng
nasisibotan iyo an paghanap sa mga bagay na makakapakontento kan saiyang hawak,
arog kan kakanon asin inumon, pag-atendir sa mga party, bangete asi mga
dadalanon.
An saiyang isip pirmeng yaon sana
sa pagremedyar kun paano malalaogan an nguso nin masisiram na kakanon, an tulak
nin mananagom na inumon, asin an laman nin nakakaaling na kamatean.
Saen siya makua nin kusog asin
kapnagyarihan tanganing madaog niya an sugot na ini dapit sa pirmeng paghanap
nin mga pagpakontento asin kaalingan sa buhay? Daing iba kundi an pag-arog kan
ginibo ni Jesukristo sa ebangheliyo - na
iyo an pag-ayuno sa mga bagay na para sa laman tanganing an pag-adal asin
pagsabot sa mga tataramon nin Dios iyo an saiyang magin kakanon sa aro-aldaw na
pagkabuhay.
Sa paging ini, an tawo magigin
sarong akin in Dios, arog ki Jesukristo kun makakanood siyang pirmeng magtiwala
sa kapangyarihan kan tataramon nin Dios na iyong magbabasog sag abos niyang
kinakagutuman sa buhay digdi sa ibabaw nin daga.
An ikaduwang klase nin sugot kan
demonyo na namatean ni Jesukristo na saiyang pagtawo iyo an mapapadapit sa
pagsamba sa mga idolo nin kinaban.
An sabi kan demonyo, “An gabos na
saimong nahihiling na mga kapangyarihan asin kamurawayan na yaon sa mga
kahadean digdi sa kinaban mapapasaimo na, itatao ko ini saimo gabos, kun
masamba ka sako” (v. 6-7).
Iyo man ini an ikduwang pagsugot
na nangyari sa mga Israelita duman sa disyerto.
Nin huli ta nalalangkag na sinda
ki Moises na haloy nang nakipagolay sa Dios sa itaas kan bukid nin Sinai asin
ta an sabi ninda, “Habo na kaminh maglingkod sa sarong dios na dai nahihiling
asin nakakaptan. Kaya gumibo kita nin sarong imahen nab aka na gibo sa mga
bulawan asin mahalagang metal na uya satuya tanganing sambahon ta asin iyo an
magiba sato sa pagbaklay (Hilnga an Ex. 32). Sa paging ini, sinuway ninda an
tugon nin Dios na dai magsamba sa mga ladawan asin imahen bilang pag-arog kan
ibang mga tawo sa lugar na idto kundi an pagsamba sa tunay asin buhay na Dios
sana na nagpaluwas sainda sa Ehipto.
Sinugtan man si Jesukristo sa
saiyang pag-estar nin kuwarentang aldaw asin banggi duman sa disyerto na
talikdan an Dios nin espirituwal na buhay tanganing maglingkod sa mga dios nin
materyal na mga bagay na iyo an kwarta,
trabaho asin apeksyon.
Linabanan ni Jesukristo an
ikaduwang klaseng pagsugot na ini sa pagsabi: “An Dios sana an dapat mong
sambahon asin paglingkodan” (V. 8). An tawo dai puwedeng makapaglingkod sa
duwang kagurangnan…sa Dios asin sa kwarta” (Lk. 16:13; Mt. 16:24). Kaya,
linabanan ni Jesukristo an pagsugot na ini na maglingkod sa mga idolo nin
kinaban sa paagi nin paglimos.
Siring man, an tawo minaagi sa
pagsugot na ini nin paglingkod sa mga idolo nin kinaban na iyo an kwarta,
trabaho, asin apeksyon.
An tolong idolong ini konektado sa
lambang saro. Tanganing magkaigwa nin kwarta dapat magtrabaho nin huli ta kun
may kwarta asin trabaho makakakua siya kan gabos na klaseng apeksyon, simpatea,
asin atensyon nin kinaban.
Nin huli ta kun mayo kan tolong
ini, an pagmate nin tawo sa buhay niya garo pirmeng magublay. Naghohona siya na
maluya an estimasyon na mareresibi niya sa iba, kaya, embes na sa Dios kita
magsirbe asin mag-ako nin mga trabaho, minatakod kita tolos sa kwarta, trabaho
asin paghagad nin apeksyon tanganing makamtan asin makaptan nyato an
estimasyon, respeto, paghanga asin pagsamba kan ibang tawo.
Siring sa ipinahiling sato ni
Jesukristo, an ikaduwang pagsugot na ini makokontra nyato sa paagi nin
paglimos. Kun kuwarta an satong pinag-iidolo, dapat na maglimos kita nin kwarta
sa mga pobre asin mga nangangaipo. Kun trabaho an satong pinag-iidolo, dapat na
maglimos kita nin trabaho sa porma nin libreng pagserbisyo sa iba o sa komuidad
nyato. Kun apeksyon an satong pinag-iidolo, kaipuhan na maglimos man kita nin
apeksyon, o estimasyon, sa iba.
An ikatolong klse nin pagsugot na
namatean ni Jesukristo sa saiyang pagkatawo iyo an mapapadapit sa paghanap nin mga
milagro.
An boot sabihon kan paghanap nin mga
milagro iyo na kun paano madudulagan nin tawo an mga mapait na reyalidad nin
buhay, arog kan mga kasakitan, problema, kahelangan, pagtios, asin iba pa, na
dai niya kaya, o kaya habong akuon hukli ta kontra ini sa mga ideyal nin buhay
na saiyang iniisip, o nasa isip niya.
An sabi kan Diyablo ki Jesukristo,
“Kun talagang aki ka nin Dios, lumampaw ka; huli ta nasasabi sa kasuratan
“Ipapadara nin Dios an mga angheles niya tanganing bantayan ka”, asin nasasabi
pa, “Sasaluhon ka ninda tanganing an saimong mga bitis dai magtama sa mga
kagagapoan”.
Aram ni Jesukristo an saiyang mga
depekto, mga kaluyahan, asin mga kakulangan sa saiyang pagkatwo, arog baga na
siya aki sana nin sarong karpintero, na dai siya nakapag-adal sa mga famosong
eskwelahan, na pobre sana an saiyang mga magurang, asin iba pa. Alagad, boot
siyang kumbensiron kan Diyablo na tanganing malabawan niya an mga depektong ini
sa buhay, kaipuhan na maggibo siya nin mga imposibleng bagay, o kaya magmilagro
siya, tanganing maghanga asin magtubod an mga tawo saiya.
Sa pagsugot na ini kan Diyablo,
nagsabi si Jesukristo: “Hare pagtestinga an saimong Kagurangnan”.
Sa paagi kan mga tataramon na ini,
boot ni Jesukristo na ipaintiyende sa Diyablo na an pagmawot na haleon asin
dulagan an mga depekto, kadepisilan, asin mga kasakitan sa buhay nin tawo iyo
an paghagad sa Dios nin sarong milagro o nin imposibleng bagay.
Dakulang pagsugot man ini sa Dios
nin huli ta kan ipadara niya sa tawo an mga kadepisilan, an tuyo niya iyo na
magin man akin in Dios an tawo sa pag-arog ki Jesukristo na nag-ako nin
kagadanan sa krus tanganing mabuhay-liwat.
Sarong katotoohan an boot itukdo
ni Jesukristo na an asenso asin pagtalubo nin tawo pirmeng may kaibang
kadepisilan asin kasakitan.
Iyo man ini an ikatolong pagsugot
na uminabot kaidto sa mga Israelita kan magbaklay sinda sa laog nin kwarentang
taon sa disyerto. Pinagtentaran sinda na isikwal an mga kasakitan, kadepisilan,
asin pagtios nin buhay sa pagbaklay ninda sa disyerto. Hinagad ninda sa Dios an
milagro na darahon asin ilaog tolos sinda sa Dagang Panuga tanganing matapus na
an saindang mga kasakitan sa pagbaklay sa disyerto.
Siring man, pirme kitang
pinagsusugutan kan Diablo sa bagay na ini, na iyo an ikatolong sugot kan
Diayblo ki Jesukristo asin sa mga Israelita. Pirme ta man na pinagmamawot na makalibre sa, o mahale, an
mga depekto, kahelangan, pagtios, kadepisilan na iyo an tunay na reyalidad nin
buhay sa daga.
An gusto nyato iyo an pasil,
komportable, asin halawig na buhay digdi sa daga. Habo kitang magsakit asin
magadan. Kaya, minadulag tolos kita sa mga bagay na problema, masakit, depisil
o magabat huli ta maluya kita asin mayo sato an kusog asin kapangyarihan nin
Dios.
Tanganing makua nyato an kusog
asin kapangyarihan na ini, arugon nyato si Jesukristo na linabanan an kaluyahan
niya sa paagi nin pagpamibi sa langitnon na Ama sa laog nin kwarentang aldaw
asin banggi sa disyerto.
Kun siring, an pamibi iyo an
panlaban nin tawo laban sa ikatolong sugot kan Diyablo na iyo an paghagad nin
milagro asin mga imposibleng bagay sa Dios asin an dai pag-ako nyato kan tunay
na reyalidad kan satong buhay na igwang mga kagabatan, kasakitan asin
kadepisilan.
Kaya ngonian, naiintyendihan na
nyato na an tataramon nin Dios na ini na iyo an pagsugot kan Diyablo ki
Jesukristo sa disyerto iyo an sarong tataramon na para man sa sato asin yaon sa
laog kan eksperyensya nin pagkabuhay kan lambang saro sato.
An sabi ni Apostol Pablo sa
saiyang surat sa mga taga-Roma (Rom. 10:8-13), na iyo an satong Ikaduwang
Babasahon ngonian na Enot na Domingo nin Kuwaresma, iyo ini: “An tataramon na
ini harani saindo, nasa nguso asin puso nindo…na kun ipahayag kan saindong
nguso na si Jesus iyo an Kagurangnan asin magtubod kamo sa saindong puso na
binuhay siya liwat nin Dios sa mga gadan, kamo makakaligtas” (vv.8b-10).
Kun siring, an pagsugot tunay na
nangyayari sa buhay ta asin namamtean nyatong yaon an Diyablo sa laog kan
satuyang pagkatawo, nakikilaban kontra sasa mga kamawotan nyato na maglingkod
sa totoo asin buhay na Dios.
An panahon nin kaligtasan uminabot
na sa satuya, mga tugang. Ngonian na enot na Domingo nin Kuwaresma, pinunan na
nyato an pakikipaglaban sa tolong pinakadarakulnag sugot nin Diyablo sa buhay
nyato na iyo an pagsugot sa tinapay, sa pagsamba sa mga idolo nin kwarta,
trabaho asin apeksyon, siring man an sugot nin pagsikwal kan mga reyalidad sa
buhay. Itinukdo sa satuya ni Jesukristo sa ebanghelyo ngonian kun paano ta
lalabanan asin kokontrahon an tolong sugot na minaabot sa aro-aldaw tang
pagkabuhay sa paagi kainingtolong gaweng pang-Kuwaresmang ini na iyo an
pag-ayuno, paglimos, asin pagpamibi.
Kun gibuhon ta sana ini, segurado
na satuyang kapangganahan kontra sa mga bagay na pirmeng nakakaulang asiin
nakakagadan sa satuyang aro-aldaw na pagkabuhay.
8 Marso 1992
Parokya ni Ntra, Sra. De la Asuncion
Canaman, Camarines Sur, Islas Filipinas
No comments:
Post a Comment