Wednesday, July 29, 2015

Kyregma I - Ebanghelisasyon

AN KERYGMA I

Pagkatapus na madangog nyato kan nakaaging banggi kun siisay an Dios asin kun siisay man an tawo asin kun paano makakaotob an tawo sa kabotan asin kagustuhan nin Dios, ngonian repasuhon ta giraray an bagay na ini antes kita magpadagos sa satong tema ngonian na banggi.
Dakul sa saindo, kun hinahapot mi kun siisay ka, ano ta ika asin para sa ano ika nabubuhay, an nagsimbag na an tawo sarong linalang nin Dios tanganing magsunod asin magkuyog kan Saiyang kabotan o kagustuhan. Alagad kan hinapot sinda kun ano, para sa sainda, an kabotan nin Dios (na yaon sa pangadieon na Ama Niamo…’kukuyugon an boot mo digdi sa daga, nin siring sa langit’), mayo sinda nin maisimbag na tama.
An kagustuhan o kabotan nin Dios na Kaglalang para sa tawo na saiyang linalang iyo na siya ‘mabuhay tanganing magadan para sa iba.’ Iyo ini an kabotan nin Dios para sa gabos na linalang Niya sa langit asin sa daga, kabali na an tawo. Iyo ini an “Lehe Unibersal  nin Pagkamoot” (Universal, or Cosmic, Law of Love) na isinurat nin Dios sa puso kan gabos na linalang. An leheng ini puwede man na sabihon na “MABUHAY TANGANING MAGADAN PARA MABUHAY AN IBA, ASIN MAGKAMIT KAN PAGKABUHAY-LIWAT ASIN AN BUHAY NA DAING KASAGKORAN.”
Halimbawa, an sarong ina nabubuhay bilang sarong magurang para sa saiyang aki, Siya nagpapakagadan sa saiyang sadiri bilang sarong tawo tanganing magpaka-ina sa pag-asekaso asin pagpasuso kan saiyang aki kun ini nangangaipo kan pangangataman niya. An boot sabihon na kun ini nangangaipo kan pangangataman niya.
An boot sabihon na kun kaipuhan kan akin a magsuso nin huli ta gutom siya, kaipuhan na magmata asin magbangon na ina maski disoras nin banggi, o anuman na oras na igwa siyang ginigibo para sadiri. An ina nawawaran nin buhay niya tanganing mag-asekaso sana kan saiyang aki mantang maluya pa. Kaipuhan na mawaran siya nin kusog tanganing maidakit an saiyang kusog sa maluya niyang aki asin mapakusog ini sagkod na magin dakula na. Alagad, sa eksperyensya nin kadakul na magurang digdi sa kinaban, na tada na sa raya na pagkatapus na mapakusog na an aki, an ibinabalos kan mabaskog nang aki sa magurang iyo an pagtumang sa magurang, o an pag-gamit kan kusog na ipinasubli saiya kan magurang laban sa saiya man sana.
An maraot na eksperyensiyang ini kan sarong magurang na may relasyon sa saiyang aki, ini lakop sa enterong katawohan. Bako sanang mga aki an minagibo kaining pagtumang sa magurang kundi an iba man na mga tawo, na pagkatapus na tabangan nyato an sarong tawo na magin marhay asin magkusog, ginagamit an kusog na ipinasubli man sana saiya sa pagtumang sato.
Kaya, nagigin depisil para sa tawo an pag-ako kan lehe unibersal nin pagkamoot na ini nin Dios, na “mabuhay tanganing magpakagadan para sa iba” huli ta tada na sa raya. Kaya, an iba na nagiisip para sa saindang sadiring karahayan minapa-ili na sana sa natural na pagkarelihiyoso sa paghanap asin pagsunod sa kabotan nin Dios. An natural na relihiyon minatukdo sa tawo na an kabotan nin Dios iyo an pagpapakabanal kan sadiri sana sa paagi nin paggibo nin mga karahayan sa sadiri niyang kusog. Nin huli ta depisil para sa tawo na idusay niya an saidir niyang buhay tanganng gadanon para sa pagkamoot sa iba, kaya minapili na sana siya sa mga gaweng karahayan na ini sa pagkamit kan perpeksyon asin kabanalan para sa sadiri. Alagad, bako man ini an kagustuhan asin an kabotan nin Dios para sa tawo. 
Kun ootobon kutana kan tawo an orihinal na kabotan nin Dios na isinurat niya sa saiyang puso, na mabuhay tanganing magadan para sa iba, an tawo dai kutana kaipuhan na magpaili sa natural na relihiyon, nin huli ta siya mismo makakaotob na kan kabotan nin Dios sa saiya sana nin huli sa tabang kan grasya asin kusog nin Dios. Iyo ini an pagsunod o pagsagibo kan sarong supernatural na relihiyon na iyo an pagtubod.
Alagad, embes na maghanap kita kan kabotan nin Dios sa paagi nin pagpapakagadan nyato para sa iba, mas gusto nyato na mag-aling-aling kita kan satong sadiri sa paagi nin mga gaweng sa natural na relihiyon. Habo kitang magpakagadan asin magdusay kan satong sadiri tanganing runuton nin mga kasakitan asin kabigoan sa pag-ako asin pag-asekaso sa iba kundi mas pasil sato an paggibo nin mga gaweng kabanalan huli ta mas namamatean nyato  sa sadiri na garo man kita mga Dios man sana, o mas harani an satong pagkamate sa Dios. Kun siring, dai nyato nakukua an tamang pag-otob kan kagustuhan o kabotan nin Dios.
Sa sitwason na ini kan tawo, UYA MINADATONG SATO AN EBANGHELIO, o an MARHAY NA BARETA, NIN SATONG KALIGTASAN.
Sabi ni San Juan Bautista, “Magsolsol na kamo asin lambing saro saindo magbakli nin pagkabuhay huli ta madali nang maghade an Dios” (Mt 3:2).
Sa sitwasyon na ini kan tawo, minadatong an Kristyanismo. Ngonian na banggi, madadangog nyato an mapapadapit ki Jesukristo. Para sa saindo, siisay si Jesukristo? Para sa ano siya nagpadigdi sa kinaban?  Ano an saiyang ginibo para sa saindo?
Para sa dakul na tawo, an konsepto ninda ki Jesukristo iyo na siya Diyos, na siya iyo an Mesias, an Paratubos nin katawohan, asbpa. An gabos na sinasabi kan mga tawo dapit ki Jesukristo tama nin huli ta produkto ini kan natural na relihiyon na nagtukdo sainda nin mga doktrina sa katesismo dapit ki Jesukristo. Alagad ini gabos na simbag na ini bunga na sana kan pinakaenot na ginibo ni Jesukristo kan magdigdi siya sa kinaban, na iyo an darahon sa tawo an kristyanismo. Asin ano naman an kristyanismo?
Para sa dakul na tawo, an kristyanismo iyo an sarong relihiyon, arog kan natural na relihiyon na aram ninda. Alagad, para sa sato, bako ining sarong natural na relihiyon  na aram nyato. An kristyanismo bako man na sarong pilosopiya, na iyo an sabi kan iba. An pilosopiya nagtatao nin mga kapaliwanagan dapit sa kahulugan nin buhay. Alagad an kristyanismo dai man nagtatao nin mga rason dapit sa buhay nin tawo. An kristyanismo, siring sa sabi naman kan iba, saro daang moralismo. Alagad kun an kristyanismo sarong moralismo, taano tam as halangkaw an klase nin moral na pagkabuhay na itinutukdo niya. Kun an moralismo kan 10 Tugon sa Lumang TIpan dai nakakayang maotobkan tawo, an kristyanismo minatukdo na lampas sa 10 Tugon. Kaya, garo dai kayang gibuhon asin maabot kan tawo an moralismo na tinutukdo kan kristyanismo.
Kaya, an kristyanismo bakong relihiyon, bakong pilosopiya, asin mas lalo na bakong moralismo, kundi sarong MARHAY NA BARETA.
An sarong bareta may kakayahan na magbago kumpletamente kan buhay nin saro katawo na minaako kaiyan. Halimbawa, kun ika nakaresibi nin bareta na ika nanggana sa Lotto, o sa Sweepstakes, o sa Bingo (Ini mga halimbawa sana, asin dai itinutukdo sa tawo na sinda magsugal tangaing mapakarhay an saindang buhay). Arog man kaiyan an Marhay na Bareta na dara kan kristyanismo. Inin sarong pangyayari historikal na minalaog sa satong kamugtakan nin pagkabuhay tanganing kumpletamenteng baguhon an sitwasyon o kamugtakan na iyan. ASIN ANO AN MARHAY NA BARETA NA DARA KAN KRISTYANISMO?
Antes nyato diskutiron asin aramon an Marhay na Baretang dara kan kristyanismo, hilngon muna nyato an kamugtakan o sitwason kan tawo. ANO AN SITWASYON KAN TAWO SA PRESENTE?
Sabi ni Apostol Pablo sa Hebreyo 2:14-15 na “Siring na ining ‘mga aki’ tawong may laman, dugo, nagon tawo man si Jesus kapareho ninda, tanganing sa paagi nin kagadanan niya madaog niya an Diyablo na may kapangyuarihan nin kagadanan. Sa siring na paagi binutsan niya idtong mga nagin bilanggo nin pagkatakot sa kagadanan sa bilog nindang pagkabuhay”. Para ki Apostol Pahblo, an problema kan tawo sa saiyang presenting kamugtakan iyo na siya NABIBILANGGO HULI SA PAGKATAKOT SA KAGADANAN. (Ipapaliwanag nyato an kahulugan kan sinabing ini ni Apsotol Pablo). 
An boot sabihon kan “pagkatakot”    iyo an terror o takig na namamatean nyato sa satong sadiri na minapaluya kan satong tuhod asin minapaulnok kan satong ginhawa, na kita biyong nakukubanhan. Asin an tawong kurubhanon nakakagibo kan mga bagay na habo niyang gibuhon nin huli ta nakakakulog sa kapwa. Halimbawa, nakakakapagraway, naaanggot, nakakataram ni maraot, nakakagadan, asin iba pa. Iyan nin huli sa takot na namamatean iyan. Saro ining “instinct” tanganing mapreserbar an satong sadiring buhay tanganing ikaibitar kita sa pisikal na kagadanan.
An kagadanan na sinasabi ni Apostol Pablo bakong sarong pisikal na kagadanan, kundi kagadanan kan sadiri o kan persona. Pinagaapod ini na kagadanan ontolohikal, o kagadanan kan sadiring pagkatawo. Laen ini sa pisikal na kagadanan nin huli ta an pisikal na kagadanan iyo an sarong kagadanan sa pagkabuhay asin bakong kagadanan sa pagkatawo. Bilang tawo, ika may kamatean, aspirayon, ambisyon, kaisipan, plano asin iba pa para sa sadiri mo. Alagad kun ika nagagadan sa sadiri mong pagkatawo, iyan nangangahulugan na an gabos mong marhay na plano, ambisyon, kamawotan, aspirasyon, karahayan para sa saimong sadiri iyan gabosmawawara o magagadan. Kun siring, magigin miserable ka sa buhay mo.
An mga kawsa nin pagkagadan kan sadiring plano o ambisyon para sa buhay nangyayari huli sa depekto, bisyo, mga atitud na yaon sa ibang tawo (agom, mga aki, magurangm kapamilya, kpawa, kaklase, katrabaho) na dai mo gusto. Dai mo gusto nin huli ta pinapatios ka kan mga iyan, asin nagigin miserable an saimong buhay, nin huli ta dai mo naootob an saimong mga marhay na plano, o an marhay na pagkamate o trangkilidad na gusto mong mamatean na pirme sa saimong buhay. Kun siring, huli kan mga bisyo kan iba ika nakukunsumisyon asin ika minaniwang, o kaya, nararaot an marahay na pag-iisip. Ini an nakakagadan, o nakakapatios, saimo. Kaya tanganing dai ka pagparatios, o magparasakit, linalabanan mo an mga depekto, bisyo, kakundian sa pag-uuguli o mga kaluyahan nin saimobg kapwa (o ibang tawo). Linalabanan mo iyan sa paagi nin pagdulag o kaya pagsabat kaiyan sa paagi nin pagparatabuga, pagtaram nin mga makukulog na tataramon, o kaya sa paggamit  nin pisikal na lusog, arog kan sarong tawong nkukubnahan sa takot. Nin huli sa takot na kita magtios, kita nakakaginibo nin maraot, o nin pagkakasala, nin huli ta nakikipaglaban kita sa mga bagay na habo kitang magtios, o nagpapatios, o nagpapasakit, sa sato o nagpapamiserable kan satong pagkabuhay.
Kaya, an tawo nagigin oripon kan Diyable, kan maraot na kaisipan, nin huIi ta habo siyang magadan, habo siyang magtios nin kalamidad, helang, kalugihan, asin iba pa. Habo siya ni problema nin huli ta siya nakukunsumisyon. An habo niya iyo an kagadanan kan saiyang sadiri, nin huli ta nararaot an sadiri niyang mga diskarte, plano, kaisipan, ambisyon para sa sadiring pagkatawo kan dahel sa iba. An sadiri iyo an nagtitios, nagagadan asin takot kita (bilang instinct) na magtios, magsakit, magadan asin maraot o matunaw. Huli ta an tawo habong magpapatunaw kan sadiri kaya oripon siya kan gabos na klaseng maraot na kaisipan na iyo an Diyablo sa sisip niya.
Iyo ini an sitwasyon kan tawo ngonian. An tawo nagin bangan suhay sa sadiri asin sa saiyang kapwa asin sa reyalidad kan saiyang buhay. Aram niya na marhay asin para sa kalubusan niya na itao an saiyang sadiri para sa pagkamoot sa kapwa,  alagad dai niya iyan nagigibo. Ining dikotomia, o pagkakabanga, sa laog kan sadiri niya iyo an sinasabi ni Apostol Pablo sa Roma 7:1-41 na:
Aram ta na espirituwal an Katugonan; alagad ako sarong tawongmakikinaban, oripon, nin kasalan. Dai ko aram kun tano ta arog kainin an gibo ko. Dai ko ginigibo an gusto kong gubuhon kundi idtong ikinakaongis ko. Ngonian huli ta ginigibo ko an habo kong gibuhon, nagpapahiling iyan na uyon ako na an Katugonan tama. Kaya, bako talagang ako an naggigibo kan mga bagay na ini kundi an kasalan na yaon sa sako. Aram ko na mayong marahay na yaon sa sako, boot sabihon, sa sakong natural na pagkatawo. Huli ta maski gusto kong gibuhon an marhay, dai ko iyan nagigibo. Embes na gibuhon ko an marhay na gusto ko, an maraot logod nah abo ko iyo an nagigibo ko. Kun ginigibo ko an habo kong gibuhon, nangangahulugan iyan na bako na ako an naggigibo kaiyan, kundi an kasalan na yaon sa sako. Nadiskubre ko na an nangyayari sa sako iyo ini: LUN BOOT KONG MAGGIBO NIN MARHAY, AN MARAOT HARANI MAN SA SAKO. Sa puso ko, maogma kong sinusunod an katugonan nin Dios. Alagad nahihiling ko na sa sakong hawak, ibang katugunan an aghahde - katugonan ini na kontra sa katugonan na inuuyonan kan boot ko. Dahel kaiyan, nagigin akong bilanggo kan kasalan na nageerok sa hawak ko”.

Sabi pa ni Apostol Pablo na, sa kamugtakan na ini, an tawo dai kayang gumibo kan tama asin kan marhay. An moralismo minasabi na an paggibo nin marhay yaon sana sa laog kan kapangyarihan nin tawong gibuhon, na an tawo dai matios kun siya dai mahinugak kundi maorop sana sa buhay. Pobre kita nin huli ta hugakon kita, an sabi kan moralista. An sabi pa ninda, kun magibo sana kita nin marhay asin magtatrabaho, dai kita matios asin masakit.    
Sabi man kan Marksista, iyo na kita nagkakabaranga nin huli kan mga mapag-aping estruktura sa sosyedad ta kaya dai kita naka-kapaggibo nin marhay na magpapaasenso sa saiyang pagkatawo.sabi naman kan Sikolohiya iyo na an tawo nababanga sa saiyang sadiri asin dai kayang gumibo nin marhay nin huli kan saiyang mga dakul na kumplikasyon na binitiossa laog kan sa yang personalidad. Alagad an kristyanismo nagsasabi na an tawo dai kayang gumibo nin marhay nin huli ta an tawo nagsuhay kan saiyang sadiri sa Dios. Nagbaling siya sa Diyablo na iyo an nag-oripon sa saiya. An Diyablo iyo an saiyang ama. Kaya an mga kadirikit na mga huli sa tawo o mga sermon na nakikimaherak sa tawo na gumibo nin karahayan, iyan gabos mayong serbi, o pakinabang, sagkod na an tawo dai nakakabutas sa pagkaoripon niya sa Diyablo na iyo an pinagseserbihan niya.
An dikotomiyang ini sa laog kan sadiri nin tawo nagsasabi na gusto mo nin marhay alagad dai mo kaya. Pagka-aga, nagbangon kang marhay an saimong kamatean, na matrangkilo an isip mo. Alagad pagmuklat mo kan saimong mga mata asin pagluwas mo sa kuwarto, o sa harong, nahiling mo si tawo na kinakauyam o kinakasuyaan mo asin minainit na naman an saimong payo. Kaya, raot na naman an saimong aldaw asin an gabos mong diskarte asin plano sa aldaw na iyan. Kasubanggi, mantang ika naghihigda sa saimong katre, inisip asin pinagplano mo na an mga marhay mong gigibuhon sa aldaw na ini, na para saimo iyo an makakapakarhay kan saiong sadiri. Alagad, kan magbutwa sa atubangan mo an konsumisyon, an gabos na marhay mong plano ini nagkaturunaw na garong aso. Kaya, anong ginigibo mo? Mapoon ka nang paglamuda, pagkasuya, pamakol digdi, pamakol duman patin mga ikos asi mga ayam nagkakadaramay. Tano? Nin huli ta idtong gabos na mga marhay mong plano para sa aldaw na iyan nagkararaot huli ta igwang buminutwang konsumisyon.
Huli ta igwang sitwasyon nin kagadanan na nagbutwa sa atubangan mo, kaya nagrebelde asin nakilaban ka nin huli ta dai mo kayang atubangnon o sabaton nin karahayan, o pagkamoot, an sarong konsumisyon, o an nakakaraot o nakakapatios, sa saimo. Nin huli ta dai mo kayang sabaton nin karahayan nin may marahay na boot, kaya nalulunod ka pairarom asin minaserbi sa Diyablo. Dai mo kaya na maglakaw sa ibabaw ni kagadanan, o kasakitan, dai mo kayang MAGLIHIS, O MAGBALYO, SA MGA OLANG NIN PAGTIOS ASIN KASAKITAN, nin huli ta oripon kan Diyablo na nagmamaniobra saimo sa paagi nin PAGKATAKOT SA KAGADANAN. Kaya, padagos kang nakakaginbo nin pagkakasala na saimong pinagtitiosan sa bilog mong pagkabuhay. Dai mo maotob an Lehe Unibersal ni Pagkamoot na nagsasabi na “MABUHAY TANGANING MAGADAN PARA SA IBA”, asin  pabayaan mong gadanon ka kan iba tanganing sinda mabuhay.
Tano ta an bagay na ini nangyayari? Paano nangyayari an bagay na ini na luminaog an Diyablo sa buhay nin tawo na iyo an nagbugtak nin olang na iyo an pagkatakot sa kagadanan?
An tataramon kun saen makukua nyato an paliwanag dapit sa reyalidad nyatong ini makukua sa Gen. 3:1 asin minasunod, kun saen makukua nyato an etsorya ni Adana sin Eva. Si Adana sin si Eva iyo man sana kita: ika, ako, asin kitang gabos na tawo, nin huli ta si Adan iyo an minarepresentar kan entering katawohan sa estoryang ini kan Genesis.
Ano an estoryang makukua  nyato sa Genesis?
“An serpiyente iyo an pinalatuso sag abos na linalang nin Dios sa Eden”. An serpyenteng ini iyo an simbolo kan Diyablo. Asin an Diyablo daing iba kundi si Satanas na iyo an maraot na isip kan tawo. Ano an sabi kan serpyente, na iyo an representasyon o simbolo kan Diyablo, na iyo man an representasyon, o personipikasyon, kan maraot na kaisipan nin tawo? An sabi kan Diyablo iyo na , “Totoo daw na nagsabi an Dios na bawal saindo an pagkakan kan bunga kan arin man na kahoy digdi sa entering tatamnan?”
An boot sabihon kaini iyo na an tawo man sana an nag-iisip kun totoo na pinagbabawalan nin Dios an anuman n abagay na gustong gibuhon nin tawo para sa saiyang sadiri, nin huli ta an Dios nagbugtak sa saiya nin sarong pagboot, o lehe, na “mabuhay ka sa paagi kan pagpapakagadan sa saimong sadiri para sa iba”. Kun marereyalisar ko sana an sakuyang sadiri sa paagi kan pag-alay ko kan sakong buhay para sa iba, kun siring, mayo na akong magigibo para sa sakong sadiri na gusto ko. Ini an pagkaintiyende kan tawo dapit sa pagbawal, o sa lehe, o pagsaway, o pagpina, nin Dios sa saiya.
Boot sabihon, dai niya maootob, o maaabot, an reyalisasyon kan saiyang pagkatawo sosog sa saiyang sadiring kaisipan, plano, ambisyon, kamawotan, nin huli sa pagbawal na ini nin Dios. Boot kaining sabihon na limitado na siya sa saiyang pagkatawo. Sabi sa Rom. 7”11 na “An Diyablo, nin huli sa  kapangyarihankan tugon, kan pagpina, dinaya kita asin ginadan kita”.
Nahiling nindo an saindong sadiri sa atubangan nin sarong bagay na marhay para sa sadiri mo. Kumbensido ka na huli kan paggibo kaini. Marereyalisar mo an saimong sadiri bilang persona. Sa atubangan kaini, hinahapot mo an saimong sadiri, “Tano ta dai ko maggibo an bagay na ini?” Tano ta dai aki puwedeng makisaro ki Betty kun nagkakamirootan man kami. May agom siya, alagad…”
Ano an pinang ini? An Sampulong Tugon nin Dios.
1.       Ako an Kagurangnan mong Dios, dai ka nin ibang dios na pagsasambahon kundi ako sana.
2.       Dai mo pagbasang-basangon an sakong ngaran.
3.       Ipaglehe mo an sakong aldaw na Sabbath (Pahingalo).
4.       Galangan mo an saimong ama asin ina.
5.       Dai ka maggadan.
6.       Dai ka magsambay.
7.       Dai ka maghabon.
8.       Dai ka magsaksi nin putik laban sa kapwa mo.
9.       Dai ka maara sa agom kan saimong kapwa.
10.   Dai ka maara sa mga rogaring nin saimong kapwa.

Kun sa pagbaligwat kan mga pinang ini maootob ko an sakong sadiri, magkakaigwang reyalisasyon an sakong mga plano asin ambisyon sa buhay, kun siring an mga pagsaway, o mga leheng ini nin Dios iyo sana an nakakaolang sa sako tanganing maotob ko an sakong sadiri. Kun siring, an lehe nin Dios iyo an nakakalimitar, o nakakabilanggo, sa sako, asin ako sarong linalang na bakong libre nin huli ta dai ko nagigibo an gusto kong gibuhon para sa sakong sadiri. An intensyon kan Diyablo iyo na ribungon an tawo, asin bugtakan nin suspetsa an tawo na bakong totoo na an Dios pagkamoot.
Alagad an babae nagsabi, “Bakong arog kaiyan an sabi nin Dios. An sabi niya iyo na puwede kaming magkakan kan bunga kan arin man sa mga kahoy na yaon digdi sa hardin, apwera kan bunga kan kahoy na yaon sa tahaw kan hardin, na iyo an kahoy nin pagkaaram kan marahay asin kan maraot”.
Ano an kahoy na ini nin pagkaaram kan marahay asin kan maraot? Iyo ini an kahoy nin kapahingaloan. An sabi nin Dios sa tawo na makakakakan sinda sa bunga kan kahoy nin buhya (an kahoy nin buhay iyo an kahoy nin sakripisyo, o nin trabaho asin kan lehe). Alagad dai sinda makakakan sa bunga kan kahoy nin pagpapahingalo  nin huli ta kakanon iyan ninda pagkatapos kan saindang buhay didgid sa daga. An pagkabuhay digdi sa daga dapat anas pagtatrabaho, nin pagsasakripisyo bilang pagsunod sa lehe unibersal nin pagkamoot.
Dangan, an Diyablo nagputik na nagtaram sa babae na an sabi: “Aram daw nindo kun tadaw ta binabawal saindo nin Dios an pagkakan sa bunga kan kahoy na ini? An bunga kan kahoy na ini marahay, asin an pagkakan sa bunga kan kahoy na ini iyo an makakaotob, makakareyalisar kan saimong sadiri, dangan makukua mo an saimong buhay. Asin an Dios nagseselos sa saindo, habo niyang marealisar nindo an saindong sadiri nin huli ta magigin man kamong mga Dios na arog saiya, na aram an marahay asin an maraot. Kun siring, magigin man kamong dakula na arog saiya. Kaya, binabawalan niya kamo na kumakan kan bunga kan kahoy na ini”.
Iyo ini an pinaka-antigong kaputikan. An Diyablo, na iyo an personipikasyon kan maraot na isip nin tawo, iyo an nagputik sa saiyang sadiri na kun suwayon niya an pina sa saiya nin Dios marereyalisar niya an saiyang sadiri, asin ta an dahelan kan mga pina saiya nin Dios iyo na nagseselos an Dios saiya, na habo niya an tawo na magin dakulang arog sa Dios.
Kun siring, kun an Dios nagseselos sa tawo, asin habo niya an tawo na magin siring kadakulang arog saiya, kun siring an Dios bakong pagkamoot. An mga pinang ini nin Dios sa tawo ibinugtak diyan nin huli ta dai niya namomotan an tawo, na habo niyang marealisar kan tawo an saiyang sadiri asin naoongis an Dios kun siring sa tawo asin boot niyang limitaran, prisuhon siya na magin sunod-sunoran sa mga kagustuhan Niya. Kun an Dios bakong pagkamoot, kaya an paagi na makuyog nin tawo an sadiring kagustuhan para sa sadiring reyalisasyon iyo na akoon asin sabihon niya na para sa sadiring reyalisasyon iyo na akoon asin sabihon niya na bakong totoo na igwa nin Dios, na may Dios sa saiyang buhay. Kun mayong Dios, di mayo nang bawal-bawal, mayo nang pina-pina, kaya magigibo na nin tawo an anuman na gusto niya sa buhay. Labo-labo na, sige na sanag sige sa anuman na naiisip niyang gibuhon para sa sadiri niya. Otoba an saimong sadiri siring sa gusto mo. Kun ika Dios mismo, kun siring, kayang-kaya mo an gabos asin posible an gabos na bagay na magibo mo. Ini an katekesis kan Diyablo: AN DIOS BAKONG PAGKAMOOT, DAI SIYA NAMOMOOT SAIMO.
Nakumbensir si Eva na an Dios bakong pagkamoot, na an bunga na idodolot kainin para sa saiyang buhay marhay asin managom na paghorop-horopon (na kakanon), na magpoon ngonian marereyalisar na niya an saiyang sadiri. Kaya kuminakan siya, An boot sabihon kaini iyo na inako niya an katekesis kan Diyablo na, “An Dios bakong pagkamoot”. Inin sarong bagay na dai mo iniisip kundi saimong ginigibo. Si Eva, ika asin ako, minagibo nin sarong sakramento kun kita nagkakasala. Minagibo kita nin sarong gaweng historiko kun saen mina-“amen” kita sa katekesis kan Diyablo, na nagsasabi sa satong sadiri na an DIOS BAKONG PAGKAMOOT, NA AN DIOS DAI NAMOMOOT SATO, asin kun siring mayo nin Dios para sa sato. An paggibo nin kasalan iyo an sarong tanda na inaako nyato an katekesis na ini kan Diyablo.
Alagad an kasalan mina-ogbon nin kagadanan. Kan si Eva nagkasala, kumbensido siya na “Totoo na mayo nin Dios. Ako solo-solo sa kinaban”. Kun siring, an nangyayari iyo an pagkagadan kan sadiring pagkatawo, nin huli ta mantang igwa nin Dios, namamatean niya na igwa siyang buhay, asin sa pag-ataman saiya nin Dios, an Dios pagkamoot. Kun aakuon nyato na an Dios bakong pagkamoot, kun siring mayo na nin kahulugan an satuyang buhay.
Dangan, mahapot ako “SIISAY AN NAGLALANG, O NAGGIBO, SAKO?”, nin huli ta an hararom na kahulugan kan buhay nawara na. Nagagadan ako ontolohikalmente (sa sakong sadiring pagkatawo, o persona). Nagdadanay akong enterong buta, nin huli ta kun an dai mayo para sa sako nin huli ta dai niya ako namomotan, siisay palan an nagbubuhay sa sako? Siisay ako?
Kaya an tawo minapoon na maghanap nin kaogmahan asin reyalisasyon sa dakul na bagay sa buhay. Iyo ini an mga idolo sa kinaban na ini, arog baga kan apeksyon, estimasyon nin kapwa, kuwarta, trabaho, seks, popularidad, asin iba pa, na gusto niyang ipano sa kaguwangan kan saiyang pagkatawo. Namamatean niya na an buhay para saiya mayo nin kahulugan, na suhay na siya sa iba, asin sa ngonian dai na niya midbid kun siisay siya nin kagadanan kan saiyang sadiri. Kaidto, an kagadanan dai nageeksistir, an pisikal na kagadanan saro sanang natural na pag-agi (paglihis) siring sa an gabos na bagay sa natura nagagadan asin minabangon,  o minabalik, liwat.
 




No comments: