Wednesday, July 29, 2015

PRIMERONG BANGGI KAN EBANGHELISASYON


EBANGHELISASYON

PRIMERONG BANGGI – PAGPAMIDBID

Babasahon – Jn 9:1-41.

Sa pagpoon kan sesyon, kaipuhan na isabi sa mga tawo na an imbitasyon na naka-abot sa mga katekista iyo na matukdoan sinda kun ano asin kun paano an paggamit kan Bibliya para sa saindang buhay magpoon ngonian. Nagsimbag an mga katekista sa imbitasyon na ini kan mga tawo nin huli ta balido an pangangaipong ini kan mga tawo.
Enot na rason kun tano ta sinasabi  nyatong balido an hagad na ini kan mga tawo iyo na kadakul na mga pastor ngonian kan mga sekta nin relihiyon an naglilibot asin nagkukumbensir sa mga tawo sa paagi kan pagbuklit kan mga pahina kan Bibliya. Nin huli ta inosente an mga tawo sa Biblia, kaya minatukob an nagkapipira sa sainda sa mga salang paliwanag  kan mga pastor na ini asin nakukumbensir na mag-ayon nang padagos sa saindnag relihiyon.
Pagkatapus na mapa-anib sa saindang sekta, hahagadan na an mga tawo nin dakul na kuwarta sa paagi na mayo man itinutukdo sa Bibliya (Halimbawa, an “himulo’ o diyes porsyento”, an mga ‘love offering”, asbpa.) Kun igwa nin mga katekista na magtutukdo sa mga tawo dapit sa Bibliya, an mga tawo makakaligtas na maloko kan mga pastor nin ibang sekta nin relihiyon.
An ikaduwang rason kun tano ta balido an hagad kan mga tawo na magpadara sainda nin mga katekista, iyo na ini sarong biyaya nin Dios mismo sa sainda tanganing maotob an mga tataramon sa banal na Kasuratan na isinabi ni Profeta Isaias na,

Oho, banwaan nin Zion, maerok kamo sa Jerusalem asin dai na magtatangis pa. Maheherakan niya kamo kan madangog niya an saindong inagrangay: kun madangog niya masimbag siya. Kan tawan kamo nin Kagurangnan kan tinapay nin pagtios asin kan tubig nin kapurisawan, siya na saindong  paratukdo dai nanggad siya matago, asin mahihiling mismo kan saindong mga mata an saindong paratukdo. Maski magbaling an saindong paghiling sa too o sa wala, madadangog kan saindong mga talinga an mga tataramon sa likod nindo, ‘Iyo ini an dalan, sunoda iyan’” (Is. 30:19-21).

Ngonian pa sana, pasalamatan na nyato an Dios huli sa mga tataramon na ini, ta an enot pa sana nindong pag-apod sa saiya sinimbag na Niya an saindong pag-apod asin pag-agrangay na padarhan Niya kamo nin mga paratukdo. Sinimbag NIya kamo asin ipinadara kami sa saindo, maski kami mga parakasalang paratukdo, mga sadit na kasangkapan kan saiyang tataramon. (Pwede nindong ikapamidbid an saindong sadiri kun siisay kamo bilang kasangkapan nin Dios ngonian, maski gurano kamo mga parakasalang tawo).
An Dios igwa nin magayon asin dakulang bagay na gigibuhon sa mga tawo magpoon ngonian, sa paagi nindong mga katekista. Inaapod nin Dios an mga tawo sa Saiya, bako na tanganing husgaran sinda kan saindang mga naginibong kasalan, kan saindang mga kakundian asin mga kaluyahan, bako na magtukdo sainda nin moralismo (na sala kamo, asin kami an tama), kundi tanganing gibuhon sindang mga aki Niya.
Siring sa nasusurat,
“Alagad an totoo iyo na bako siyang harayo sa siisay man sa sato, huli ta sa saiya kita nabubuhay, asin naghihiro asin nagdadanay, na isiinabi na ngani kan nagkapipira sa saindong mg aparasurat na: ‘Kita gabos iyo an saiyang mga kaakian’” (Gibo 17:28).

Kun gibuhon kitang mga akin in Dios, kun siring, masasabotan nyato an gabos na nakasurat sa Bibliya nin huli ta na Bibliya isinurat nin Dios, bako para sa ibang tawo, kundi para sa mga aki NIya. An katotoohan kaini yaon sa sarong halimbawa nin sarong ama na yaon sa harayong lugar.  Siya nagsurat sa aki niya na yaon  nageestar sa saindang harong. An ama nagsabi sa surat niya na, “Aki ko, ako mapuli na sa masunod  na bulan. Gusto ko an pag-abot ko, areglado an harong ta.  Kaya, pakarhayon asin husayon mo an gabos na gamit ko sa sakong kuwarto para sa pag-abot ko. An lyabe sa aparador ko yaon diyan nakasuksok sa likod kan tukador. Mapadara ako nin kadikit na kuwarta tanganing bayadan mo an utang ki pulana asin balukaton mo an daga ta na nakasangra sa banko. Gusto ko na magibo mo an gabos na ini bago ako mag-abot. An minagalang, an saimong ama”.
An sarong aki sana kan amang ini an makakaintyende kan mga tataramon na ini kana ma. Aram niya kun haen saen an aparador asin tukador. Aram niya kun gurano an utang ki Pulana asin sa banko. Aram niya an mga detalye kan sinasabi sa surat nin huli ta siya iyo an aki kana ma. Kun mabasa man an surat na ini kan ibang tawo, asin bako kan mismong aki kana ma, dai man niya lunod na maiintynedihan an mga sinasabi sa surat nin huli ta bako man siya an pinapanongdan kan surat asin dai niya aram an mga sinasabi sa surat huli ta dai niya midbid an mga bagay-bagay na sinasabi sa surat.
Arog man kaiyan an Bibliya. Kaipuhan na an sarong tawo magin aki muna siya nin Dios bago niya maintiyendihan  an gabos na mga sinasabi diyan sa Bibliya, patin an mga detalye kaiyan.
Kaya, dai dapat na matakot an mga tawo kan sabihan nindo sina na kaiouhan na mabulong muna sinda kan saindang pagka-buta aisn pagkabongog bago gibuhon an eanghelisasyon para sainda. Kaipuhan na buksan muna an saindang mga mata asin talinga bago magprobar na magbasa asin maghimate sa tataramon ni Dios, nin huli ta saang man sana an mga tataramon na ini nin huli ta dai ninda maiintiyendihan sagkod na da muna buksan nin Dios an saindang  mga mata asin mga talinga. An Dios dapat na magtrabah sa paagi nin sarong misteryosong paagi sa  persona (kalag) kan mga paradangog, sa paagi kan pagbukas kan saindang puso asin isip.
An dalan  pasiring sa puso iy an talinga, asin an dalan pasiring sa isip iyo an sa paagi kan mata. Kaipuhan ini tanganing maako ninda an tataramonnin kapahayagan. Nin huli ta an pinakamasakit na parte kan pagtubos iyo na, sa kawaran nin mga pruwebang lohikal, an paagi sana na maako nin siisay man an tataramon nin Dios iyo an paagi nin sarong iba asin personal na trabaho nin Dios na matao sa paratubod nin sarong bagong padis nin panlaog na mga mata ‘tanganing makahiling siya kan dai niya mahiling kaidto” asin an sarong padis nin panlaog na talinga ‘tanganing madangog niya an dai pa nadadantgog kaidto” (Hilnga an 1 Co. 2:9; Is.64:3 asin Jer. 3:16). Ini sarong grasya nin Dios para sa mga tawo.

PAGBASA SA EBANGHELIO NI APOSTOL JUAN 9:1-41:

Sa paagi kan halabang estorya nin sarong buta na yaon sa ebanghelio ni Apostol Juan, boot nyamong darahon sa saindong konsiderasyon ngonyan na banggi an katunayan asin reyalidad  kan satong pagka-buhay gabos.
Sosog sa estorya, si Jesus kaiba kan saiyang mga disipulos nag-aagi asin duman sa dalan nahihiling ninda an sarong butang parapa-kilimos na buta magpoon na ipinangaki siya.  Naghapot saiya an mga disipulo, ‘’Maestro, siisay an nagkasala, an tawong ini o an saiyang mga magurang, huli ta ipinangaki siyang buta?’’ May pagtubod an mga disipulo na an maraot na kamugtakan o suwerte an nag-abot sasarong tawoiyo an risulta nin pagkakasala. Kaya naghapot sinda,  ‘’Siisay an nagkakasala, an tawong ini o an saiyang mga mga magurang?’’
Hinahanapan kan mga disipulo nin kasalan an tawong ini asin an mga   magurang kaini, kun tano ta arog kaini an kamugtakan kan lalaki . Nagigin moralista an mga disipulo sa sitwasyon na ini. Boot sabihon kaini iyo na handa an mga disipulo na kondenaron asin husgaran an siisay man tawo na nagin kawsa kan pagkabuta asin kademalasan na ini na uminabot sa sarong lalaki, nin huli ta sa paagi nin paghusgar asin  pagkondenar nin pagkakasala nagmamawot sinda na matatabangan an pobreng lalaki.
Kontra sa negatibong pananaw kan mga disipulo, si Jesus iba man an pagtubod kisa sa saiyang mga disipulo. Nahihiling ni Jesus an pobreng kamugtakan kan lalaki ,na buta magpoon na ipinagki ini asin nabubuhay ngonyan sa pakikilimos nin kadikit na tabang sa kapwa tawo sa dalan. Dai siya nagtutubod na kaipuhan na ungkaton pa an dapit sa tama kun siisay may kasalan sa kamugtakan na ini, nin huli ta dai makakatabang an pagigin moralista sa sitwasyon na ini. Anong karahayan an maidodolot sa kamugtakan kan pobreng lalaki kun maaraman an tawong responsible sa kademalasan na sinasapo kan lalaking ini?
Puwede dawn a marahay an kamugtakan kan lalaki kun kondenaron na siya o an saiyang mga magurang mga parakasala? Sa pagtubod ni Jesus, dai. Kaya siya nagsabi, ‘Bako siya ni an saiyang mga magurang an nagkasala. Ipinangaki siyang buta tanganing an mga trabaho nin Dios puwedeng ipahiling sa saiya”.
An kamugtakan kan butang ini nagpapahiling man kan satuyang sadiring kamugtakan, mga tugang. Dapit sa pagsa-dios, puwede nyatong sabihon na bako na kitang mga ignorante asin buta nin huli ta ipinangaki na kita sa pagtubod sa Dios, na may Dios na kitang tinutubod asin sinusunod. Alagad sagkod ngonian dai nyato maapresyar asin mahiling  an mga trabaho niya sa satong buhay. Nabuhay kita magpoon na aki pa kita sagkod ngonian na nagtutubod na an gabos na nangyayari sa satong buhay kagibuhan ta sana, gibo sana nin tawo na mayong pakilabot sato an Dios. Kun marhay an kamugtakan ta, naghohona kita na marhay kitang mga tawo kaya marhay man an suwerteng minaabot sa satong buhay. Kun nasa maraot an satong buhay, naghohona kita na kastigo iyan sato kan Dios huli kan satong mga kasalan asin mga pagkukulang sa buhay.
Dai nyato nahihiling na magmarhay kita o magmaraot, yaon an Dios na may tataramon para sa sato tanganing mag-giya sa satong pagkabuhay. Iyan an pagkabuta na sinsabi sa ebangheliong ini. Baka man ining pisikal na pagkabuta, arog kan pinaghohona kan iba, kundi sarong pang-espirituwal na pagkabuta.
“An nakatagong kadonongan na itinutukdo nyamo sa samong mga misteryo iyo an kadonongan na itinagama nin Dios na magin para sa kamurawayan nyato bago magpoon an mga panahon.  Iyo ini an kadonongan na dai lamang naaaraman kan mga maestro kan panahon na ini, ta kun iyo dai kutana ipinako sa krus an Kagurangnan nin makurawayan; itinutukdo nyamo an inaapod sa kasuratan na: an mga bagay na dai nahihiling kan mga mata ni nadadangiog kan mga talinga, mga bagay na lampas sa isip kan tawo, gabos na inandam nin Dios para duman sa namomoot saiya” (1 Cor. 2:7-9).
  An kadonongan nin Dios, na sarong espirituwal na bagay, an dai pa nyato naaapresyar asin nahihiling na lubos sa kasaysayan kan satong buhay ngonian. Iyanb an boot nyamong mapaomayan kamo sa paagi kan ebanghelio ni Jesukristo.
Paano pinaomayan ni Jesukristo an buta? An buta mayo nin pagkaaram kun ano an nagyayari sa palibot niya, na pinagoorolayan siya  ni Jesukristo asin an mga disipulo kaini. Mayo siyang pakiaram kun pinagoorolayan an saiyang kamugtakan basta yaon siya duman tanganing maghagad nin kadikit na pagkaherak  na limosan kan mga tawo. Alagad an ginibo ni Jesukristo iyo an paggibo nin laboy hale sa alpog kan daga asin binasa kan saiyang lutab asin itinapil sa duwang mata kan buta.
Dangan nadangog kan buta an sabi ni Jesus na,  ‘Lakaw asin maghugas ka sa Tangke kan Siloam (sarong ngaran na an kahulugan ‘sinugo’). An buta masabi, “Siyempre, mahugas ako. Dai mo nahiling an saimong ginibo? Binugtakan mo nin laboy na sakong mga mata asin an pagmate ko iyo na maati na ako. Kaya, maduman ako tanganing maghugas.” Asin nagduman siya sa tangke kan Siloam, asin naomayan siya saiyang pagkabuta.
Mga tugang, boot nyamong ipaisi sa saindo ngonian na banggi na madatong man si Jesukristo asin an saiyang  mga disipulo asin pinagoolayan na ninda an saindong kamugtakan nin pagklabuta s mga trabaho nin Dios sa saindong buhay.  Asin boot ni Jesukristo na paomayan man kamo. Tanganing mapaomayan niya kamo, kai[uhan na handa kamo na mag-ako nin mga ati, o laboy (alpog hale sa daga na binasa nin lutab) na minasimbolo kan mga kasalan nin saindong sadiring pagkatawo na mabutwa sa paagi kan ga maraot na tataramon nin kapwa nindo tawo, sa saindong mga persona. Ini may katuyuhan na sa pagkamidbid nindo na maati o mga parakasala man palan kamo, maghanap kamo nin tubig na puwede nindong ipanghugas kan saindong mga kasalan aisn kaatian.
An tubig na iyan, mga tugang, iyo an tubig kan bautismo. Asin an tangke kan Siloam iyo an tangke kan bautisteryo kun haen saen kamo maako giraray nin bagong bautismo. Dangan kun makapaghugas na kamo giraray, kamo maoomayan kan saindong pagkabuta asin mamimidbidan nindong marhay am Dios asin an saiyang  mga trabaho sa saindong buhay.
Iyo ini an tuyo kan ebanghelisasyon na gigibuhon sa saindo magpoon ngonian na banggi. An ebanghelisasyon iyo an pagolay-olay ni Jesujristo asin kan mg adisipulo dapit kan satong pagkabuta. Digdi madadangog nyato an bagong plano nin Dios para sa satong buhay. An peryodo kan ebanghelisasyon bakong panahon na magparadangog kamo nin sermon dapit sa moralidad, na kamo sala asin kami an tama. Kun nagin arog kaiyan an inabot na kamugtakan kan saindong buhay, an sala mayo sa saindo o sa saindong mga magurang, o sa saindong mga pastor o sa kiisay pa man. An kamugtakan kan saindong pagkabuta sa mga gibo nin Dios sa buhay nin tawo iyo an ginagamit nin Dios tanganing punan para sa saindong buhay  an halawig na trabaho nin pagpaomay saindo.
Gusto nindong paomayan nin Dios an saindong   pagkabuta asin pagkabungog sa mga tataramon nin Dios? Kun iyo, magpasige kamo sa pag-atendir asin pagdangog  sa samo. Kum habo kamo, dai na kamo mag-atendir asin magpadagos na sa pagdangog. Dai kamo pipiriton nin Dios na maglaog sa sarong bagay na ngapit magbabasol kamo. An sinasabi nyamo iyo na bakong sarong pasil na bagay an pag-adal asin an pagdangog sa mga tataramon nin Dios na yaon sa Bibliya. Kaiba digdi iyo an pag-ako nin mga kaatian sa buhay, an paglakaw asin an paghanap kan tubig na mahuhugasan. Kun baga, kun boot nindo na mag-adal kan Bibliya, makua kamo nin sarong salming na mahihiling nindo kun siisay asin kun ano talaga kamo. Kun mahiling nindo na igwa kamo nin mga depekto, natural na maigot kamo na mapakarhay an depektong iyan bago kamo magluwas sa saindong mga natad asin makihampang sa ibang tawo. Kaya, iyo ini an kasakitan na ipinapaisi mi na sa saindo bago magpoon na magbuklit kita kan mga pahina kan Bibliya.







No comments: