EBANGHELISASYON
PRIMERONG BANGGI – PAGPAMIDBID
Babasahon –
Jn 9:1-41.
Sa
pagpoon kan sesyon, kaipuhan na isabi sa mga tawo na an imbitasyon na naka-abot
sa mga katekista iyo na matukdoan sinda kun ano asin kun paano an paggamit kan
Bibliya para sa saindang buhay magpoon ngonian. Nagsimbag an mga katekista sa
imbitasyon na ini kan mga tawo nin huli ta balido an pangangaipong ini kan mga
tawo.
Enot
na rason kun tano ta sinasabi nyatong
balido an hagad na ini kan mga tawo iyo na kadakul na mga pastor ngonian kan
mga sekta nin relihiyon an naglilibot asin nagkukumbensir sa mga tawo sa paagi
kan pagbuklit kan mga pahina kan Bibliya. Nin huli ta inosente an mga tawo sa
Biblia, kaya minatukob an nagkapipira sa sainda sa mga salang paliwanag kan mga pastor na ini asin nakukumbensir na
mag-ayon nang padagos sa saindnag relihiyon.
Pagkatapus
na mapa-anib sa saindang sekta, hahagadan na an mga tawo nin dakul na kuwarta
sa paagi na mayo man itinutukdo sa Bibliya (Halimbawa, an “himulo’ o diyes
porsyento”, an mga ‘love offering”, asbpa.) Kun igwa nin mga katekista na
magtutukdo sa mga tawo dapit sa Bibliya, an mga tawo makakaligtas na maloko kan
mga pastor nin ibang sekta nin relihiyon.
An
ikaduwang rason kun tano ta balido an hagad kan mga tawo na magpadara sainda
nin mga katekista, iyo na ini sarong biyaya nin Dios mismo sa sainda tanganing
maotob an mga tataramon sa banal na Kasuratan na isinabi ni Profeta Isaias na,
“Oho, banwaan nin
Zion, maerok kamo sa Jerusalem asin dai na magtatangis pa. Maheherakan niya
kamo kan madangog niya an saindong inagrangay: kun madangog niya masimbag siya.
Kan tawan kamo nin Kagurangnan kan tinapay nin pagtios asin kan tubig nin
kapurisawan, siya na saindong paratukdo
dai nanggad siya matago, asin mahihiling mismo kan saindong mga mata an
saindong paratukdo. Maski magbaling an saindong paghiling sa too o sa wala,
madadangog kan saindong mga talinga an mga tataramon sa likod nindo, ‘Iyo ini
an dalan, sunoda iyan’” (Is. 30:19-21).
Ngonian
pa sana, pasalamatan na nyato an Dios huli sa mga tataramon na ini, ta an enot
pa sana nindong pag-apod sa saiya sinimbag na Niya an saindong pag-apod asin
pag-agrangay na padarhan Niya kamo nin mga paratukdo. Sinimbag NIya kamo asin
ipinadara kami sa saindo, maski kami mga parakasalang paratukdo, mga sadit na
kasangkapan kan saiyang tataramon. (Pwede nindong ikapamidbid an saindong
sadiri kun siisay kamo bilang kasangkapan nin Dios ngonian, maski gurano kamo
mga parakasalang tawo).
An
Dios igwa nin magayon asin dakulang bagay na gigibuhon sa mga tawo magpoon
ngonian, sa paagi nindong mga katekista. Inaapod nin Dios an mga tawo sa Saiya,
bako na tanganing husgaran sinda kan saindang mga naginibong kasalan, kan
saindang mga kakundian asin mga kaluyahan, bako na magtukdo sainda nin
moralismo (na sala kamo, asin kami an tama), kundi tanganing gibuhon sindang
mga aki Niya.
Siring
sa nasusurat,
“Alagad an totoo iyo
na bako siyang harayo sa siisay man sa sato, huli ta sa saiya kita nabubuhay,
asin naghihiro asin nagdadanay, na isiinabi na ngani kan nagkapipira sa
saindong mg aparasurat na: ‘Kita gabos iyo an saiyang mga kaakian’” (Gibo
17:28).
Kun
gibuhon kitang mga akin in Dios, kun siring, masasabotan nyato an gabos na
nakasurat sa Bibliya nin huli ta na Bibliya isinurat nin Dios, bako para sa
ibang tawo, kundi para sa mga aki NIya. An katotoohan kaini yaon sa sarong
halimbawa nin sarong ama na yaon sa harayong lugar. Siya nagsurat sa aki niya na yaon nageestar sa saindang harong. An ama nagsabi
sa surat niya na, “Aki ko, ako mapuli na
sa masunod na bulan. Gusto ko an
pag-abot ko, areglado an harong ta. Kaya,
pakarhayon asin husayon mo an gabos na gamit ko sa sakong kuwarto para sa
pag-abot ko. An lyabe sa aparador ko yaon diyan nakasuksok sa likod kan
tukador. Mapadara ako nin kadikit na kuwarta tanganing bayadan mo an utang ki
pulana asin balukaton mo an daga ta na nakasangra sa banko. Gusto ko na magibo
mo an gabos na ini bago ako mag-abot. An minagalang, an saimong ama”.
An
sarong aki sana kan amang ini an makakaintyende kan mga tataramon na ini kana
ma. Aram niya kun haen saen an aparador asin tukador. Aram niya kun gurano an
utang ki Pulana asin sa banko. Aram niya an mga detalye kan sinasabi sa surat
nin huli ta siya iyo an aki kana ma. Kun mabasa man an surat na ini kan ibang
tawo, asin bako kan mismong aki kana ma, dai man niya lunod na maiintynedihan
an mga sinasabi sa surat nin huli ta bako man siya an pinapanongdan kan surat
asin dai niya aram an mga sinasabi sa surat huli ta dai niya midbid an mga
bagay-bagay na sinasabi sa surat.
Arog
man kaiyan an Bibliya. Kaipuhan na an sarong tawo magin aki muna siya nin Dios
bago niya maintiyendihan an gabos na mga
sinasabi diyan sa Bibliya, patin an mga detalye kaiyan.
Kaya,
dai dapat na matakot an mga tawo kan sabihan nindo sina na kaiouhan na mabulong
muna sinda kan saindang pagka-buta aisn pagkabongog bago gibuhon an
eanghelisasyon para sainda. Kaipuhan na buksan muna an saindang mga mata asin
talinga bago magprobar na magbasa asin maghimate sa tataramon ni Dios, nin huli
ta saang man sana an mga tataramon na ini nin huli ta dai ninda maiintiyendihan
sagkod na da muna buksan nin Dios an saindang mga mata asin mga talinga. An Dios dapat na
magtrabah sa paagi nin sarong misteryosong paagi sa persona (kalag) kan mga paradangog, sa paagi
kan pagbukas kan saindang puso asin isip.
An
dalan pasiring sa puso iy an talinga,
asin an dalan pasiring sa isip iyo an sa paagi kan mata. Kaipuhan ini tanganing
maako ninda an tataramonnin kapahayagan. Nin huli ta an pinakamasakit na parte
kan pagtubos iyo na, sa kawaran nin mga pruwebang lohikal, an paagi sana na
maako nin siisay man an tataramon nin Dios iyo an paagi nin sarong iba asin
personal na trabaho nin Dios na matao sa paratubod nin sarong bagong padis nin
panlaog na mga mata ‘tanganing makahiling siya kan dai niya mahiling kaidto”
asin an sarong padis nin panlaog na talinga ‘tanganing madangog niya an dai pa
nadadantgog kaidto” (Hilnga an 1 Co. 2:9; Is.64:3 asin Jer. 3:16). Ini sarong
grasya nin Dios para sa mga tawo.
PAGBASA SA EBANGHELIO
NI APOSTOL JUAN 9:1-41:
Sa
paagi kan halabang estorya nin sarong buta na yaon sa ebanghelio ni Apostol
Juan, boot nyamong darahon sa saindong konsiderasyon ngonyan na banggi an
katunayan asin reyalidad kan satong
pagka-buhay gabos.
Sosog
sa estorya, si Jesus kaiba kan saiyang mga disipulos nag-aagi asin duman sa
dalan nahihiling ninda an sarong butang parapa-kilimos na buta magpoon na
ipinangaki siya. Naghapot saiya an mga
disipulo, ‘’Maestro, siisay an nagkasala, an tawong ini o an saiyang mga
magurang, huli ta ipinangaki siyang buta?’’ May pagtubod an mga disipulo na an
maraot na kamugtakan o suwerte an nag-abot sasarong tawoiyo an risulta nin
pagkakasala. Kaya naghapot sinda,
‘’Siisay an nagkakasala, an tawong ini o an saiyang mga mga magurang?’’
Hinahanapan
kan mga disipulo nin kasalan an tawong ini asin an mga magurang
kaini, kun tano ta arog kaini an kamugtakan kan lalaki . Nagigin moralista an
mga disipulo sa sitwasyon na ini. Boot sabihon kaini iyo na handa an mga
disipulo na kondenaron asin husgaran an siisay man tawo na nagin kawsa kan
pagkabuta asin kademalasan na ini na uminabot sa sarong lalaki, nin huli ta sa
paagi nin paghusgar asin pagkondenar nin
pagkakasala nagmamawot sinda na matatabangan an pobreng lalaki.
Kontra
sa negatibong pananaw kan mga disipulo, si Jesus iba man an pagtubod kisa sa
saiyang mga disipulo. Nahihiling ni Jesus an pobreng kamugtakan kan lalaki ,na
buta magpoon na ipinagki ini asin nabubuhay ngonyan sa pakikilimos nin kadikit
na tabang sa kapwa tawo sa dalan. Dai siya nagtutubod na kaipuhan na ungkaton
pa an dapit sa tama kun siisay may kasalan sa kamugtakan na ini, nin huli ta
dai makakatabang an pagigin moralista sa sitwasyon na ini. Anong karahayan an
maidodolot sa kamugtakan kan pobreng lalaki kun maaraman an tawong responsible
sa kademalasan na sinasapo kan lalaking ini?
Puwede
dawn a marahay an kamugtakan kan lalaki kun kondenaron na siya o an saiyang mga
magurang mga parakasala? Sa pagtubod ni Jesus, dai. Kaya siya nagsabi, ‘Bako
siya ni an saiyang mga magurang an nagkasala. Ipinangaki siyang buta tanganing
an mga trabaho nin Dios puwedeng ipahiling sa saiya”.
An
kamugtakan kan butang ini nagpapahiling man kan satuyang sadiring kamugtakan,
mga tugang. Dapit sa pagsa-dios, puwede nyatong sabihon na bako na kitang mga
ignorante asin buta nin huli ta ipinangaki na kita sa pagtubod sa Dios, na may
Dios na kitang tinutubod asin sinusunod. Alagad sagkod ngonian dai nyato
maapresyar asin mahiling an mga trabaho
niya sa satong buhay. Nabuhay kita magpoon na aki pa kita sagkod ngonian na
nagtutubod na an gabos na nangyayari sa satong buhay kagibuhan ta sana, gibo
sana nin tawo na mayong pakilabot sato an Dios. Kun marhay an kamugtakan ta,
naghohona kita na marhay kitang mga tawo kaya marhay man an suwerteng minaabot
sa satong buhay. Kun nasa maraot an satong buhay, naghohona kita na kastigo
iyan sato kan Dios huli kan satong mga kasalan asin mga pagkukulang sa buhay.
Dai
nyato nahihiling na magmarhay kita o magmaraot, yaon an Dios na may tataramon
para sa sato tanganing mag-giya sa satong pagkabuhay. Iyan an pagkabuta na
sinsabi sa ebangheliong ini. Baka man ining pisikal na pagkabuta, arog kan
pinaghohona kan iba, kundi sarong pang-espirituwal na pagkabuta.
“An
nakatagong kadonongan na itinutukdo nyamo sa samong mga misteryo iyo an
kadonongan na itinagama nin Dios na magin para sa kamurawayan nyato bago
magpoon an mga panahon. Iyo ini an
kadonongan na dai lamang naaaraman kan mga maestro kan panahon na ini, ta kun
iyo dai kutana ipinako sa krus an Kagurangnan nin makurawayan; itinutukdo nyamo
an inaapod sa kasuratan na: an mga bagay na dai nahihiling kan mga mata ni
nadadangiog kan mga talinga, mga bagay na lampas sa isip kan tawo, gabos na
inandam nin Dios para duman sa namomoot saiya” (1 Cor. 2:7-9).
An
kadonongan nin Dios, na sarong espirituwal na bagay, an dai pa nyato
naaapresyar asin nahihiling na lubos sa kasaysayan kan satong buhay ngonian.
Iyanb an boot nyamong mapaomayan kamo sa paagi kan ebanghelio ni Jesukristo.
Paano
pinaomayan ni Jesukristo an buta? An buta mayo nin pagkaaram kun ano an
nagyayari sa palibot niya, na pinagoorolayan siya ni Jesukristo asin an mga disipulo kaini.
Mayo siyang pakiaram kun pinagoorolayan an saiyang kamugtakan basta yaon siya
duman tanganing maghagad nin kadikit na pagkaherak na limosan kan mga tawo. Alagad an ginibo ni
Jesukristo iyo an paggibo nin laboy hale sa alpog kan daga asin binasa kan
saiyang lutab asin itinapil sa duwang mata kan buta.
Dangan
nadangog kan buta an sabi ni Jesus na,
‘Lakaw asin maghugas ka sa Tangke kan Siloam (sarong ngaran na an
kahulugan ‘sinugo’). An buta masabi, “Siyempre, mahugas ako. Dai mo nahiling an
saimong ginibo? Binugtakan mo nin laboy na sakong mga mata asin an pagmate ko
iyo na maati na ako. Kaya, maduman ako tanganing maghugas.” Asin nagduman siya
sa tangke kan Siloam, asin naomayan siya saiyang pagkabuta.
Mga
tugang, boot nyamong ipaisi sa saindo ngonian na banggi na madatong man si
Jesukristo asin an saiyang mga disipulo
asin pinagoolayan na ninda an saindong kamugtakan nin pagklabuta s mga trabaho
nin Dios sa saindong buhay. Asin boot ni
Jesukristo na paomayan man kamo. Tanganing mapaomayan niya kamo, kai[uhan na
handa kamo na mag-ako nin mga ati, o laboy (alpog hale sa daga na binasa nin
lutab) na minasimbolo kan mga kasalan nin saindong sadiring pagkatawo na
mabutwa sa paagi kan ga maraot na tataramon nin kapwa nindo tawo, sa saindong
mga persona. Ini may katuyuhan na sa pagkamidbid nindo na maati o mga
parakasala man palan kamo, maghanap kamo nin tubig na puwede nindong ipanghugas
kan saindong mga kasalan aisn kaatian.
An
tubig na iyan, mga tugang, iyo an tubig kan bautismo. Asin an tangke kan Siloam
iyo an tangke kan bautisteryo kun haen saen kamo maako giraray nin bagong
bautismo. Dangan kun makapaghugas na kamo giraray, kamo maoomayan kan saindong
pagkabuta asin mamimidbidan nindong marhay am Dios asin an saiyang mga trabaho sa saindong buhay.
Iyo
ini an tuyo kan ebanghelisasyon na gigibuhon sa saindo magpoon ngonian na
banggi. An ebanghelisasyon iyo an pagolay-olay ni Jesujristo asin kan mg
adisipulo dapit kan satong pagkabuta. Digdi madadangog nyato an bagong plano
nin Dios para sa satong buhay. An peryodo kan ebanghelisasyon bakong panahon na
magparadangog kamo nin sermon dapit sa moralidad, na kamo sala asin kami an
tama. Kun nagin arog kaiyan an inabot na kamugtakan kan saindong buhay, an sala
mayo sa saindo o sa saindong mga magurang, o sa saindong mga pastor o sa kiisay
pa man. An kamugtakan kan saindong pagkabuta sa mga gibo nin Dios sa buhay nin
tawo iyo an ginagamit nin Dios tanganing punan para sa saindong buhay an halawig na trabaho nin pagpaomay saindo.
Gusto
nindong paomayan nin Dios an saindong pagkabuta
asin pagkabungog sa mga tataramon nin Dios? Kun iyo, magpasige kamo sa
pag-atendir asin pagdangog sa samo. Kum
habo kamo, dai na kamo mag-atendir asin magpadagos na sa pagdangog. Dai kamo
pipiriton nin Dios na maglaog sa sarong bagay na ngapit magbabasol kamo. An
sinasabi nyamo iyo na bakong sarong pasil na bagay an pag-adal asin an
pagdangog sa mga tataramon nin Dios na yaon sa Bibliya. Kaiba digdi iyo an
pag-ako nin mga kaatian sa buhay, an paglakaw asin an paghanap kan tubig na
mahuhugasan. Kun baga, kun boot nindo na mag-adal kan Bibliya, makua kamo nin
sarong salming na mahihiling nindo kun siisay asin kun ano talaga kamo. Kun
mahiling nindo na igwa kamo nin mga depekto, natural na maigot kamo na
mapakarhay an depektong iyan bago kamo magluwas sa saindong mga natad asin
makihampang sa ibang tawo. Kaya, iyo ini an kasakitan na ipinapaisi mi na sa
saindo bago magpoon na magbuklit kita kan mga pahina kan Bibliya.
No comments:
Post a Comment